* În această sumă intră însă și ratele pentru achizțiile efectuate în ultimii ani
RAT Brașov are alocate în acest an pentru capitolul investiții 5,7 milioane de lei, din care 3,47 milioane de lei sunt pentru dotări. La acest capitol este inclusă și penultima rată pe care Regia o are de plătit pentru cele 15 autobuze cumpărate în leasing în 2011, care este în cuantum de 2,11 milioane de lei, pentru anul viitor mai rămânând un rest de plată de 176.000 de lei.
Astfel, dacă scapă de aceste rate, RAT are în plan ca anul acesta să înceapă demersurile în vederea achiziției, tot în leasgin pe 5 ani, a 30 de mijloace de transport în comun noi, dar și alte 10 second-hand.
În primul rând, Regia vrea să cumpere 15 troleibuze noi, din care 5 să fie de capacitate mare. Pentru prima “rată”, în bugetul pe acest an au fost alocate 200.000 de lei, iar pentru următorii doi ani, RAT își propune să aloce câte 6,5 milioane de lei pentru plata ratelor.
Rate de milioane de lei
De asemenea, Regia își propune să achiziționeze și 15 autobuze noi (10 de capacitate medie și 5 de mare capacitate) pentru plata avansului la leasing în bugetul pe acest an fiind alocată suma de 185.000 de lei. Dacă va face această achiziție, RAT ar urma să plătească anul viitor o rată de 2,81 milioane de lei, iar în 2018, rata să ajungă la peste 3,8 milioane de lei. Tot în rate, dar pe o perioadă de trei ani, Regia vrea să mai achiziționeze și 10 autobuze second-hand, având rezervată în buget suma de 100.000 de lei pentru plata primei rate. Pentru anul viitor, RAT speră să aibă un buget mai generos, astfel că își propune să achite o nouă rată de 702.000 lei, iar peste doi ani de 722.000 de lei, astfel încât să achite integral contractul.
Un buget mai consistent față de anul trecut
Nu în ultimul rând, Regia mai are rezervat în bugetul de investiții bani pentru o serie de achiziții făcute anul trecut, cum ar fi cabinele de ticketing, pentru care anul acesta se vor plăti 560.000 de lei, 500.000 de lei pentru două autoturnuri de înreținere a reței de troleibuze (achiziție în leasing pe 4 ani), iar 257.000 de lei pentru plata autospecialei de tractare a mijloacelor de transport defecte, care a fost achiziționată anul trectu, tot în leasing pe o perioadă de patru ani. Alte 335.000 de lei din bugetul de investiții sunt pentru achitarea ultimei tranșe aferente celor 10 troleibuze care au fost achiziționate acum doi ani de către Regie. RAT Brașov are anul acesta un buget total de 70,95 milioane de lei, față de 65,22 milioane de lei în 2015, la capitolul venituri, și de 70,65 milioane de lei, la capitolul cheltuieli.
Un comentariu
Ar fi bine sa se aloce bani si pentru curatarea si igienizarea autobuzelor. De cele mai multe ori scaunele sunt jegose (spre lipicioase), multe autobuze te intampina cu un miros dezgustator de imbacseala imediat ce urci. Daca macar o data pe luna daca ar fi spalate podelele, scaunele, manerele (alea care mai sunt), s-ar putea calatori decent si cu autobuzele existente.