Primăria Brașov le-a pus gând rău brașovenilor care ocupă un loc de parcare de reședință, dar nu plătesc pentru el. În prezent, în municipiu sunt 42.500 de locuri de parcare de reședință, dar numai 34.302 dintre acestea sunt ocupat cu acte în regulă, respectiv au fost închiriate în urma procedurilor de licitație organizate de Primărie pentru o perioadă de cinci ani. Practic 8.198 de parcări dintre blocuri sunt libere în conformitate cu evidențele Primăriei, dar de fapt sunt ocupate ilegal de persoane care nu și-au închiriat încă un astfel de loc.
Primăria vrea să facă ordine în acest sens, iar de la jumătatea acestei luni, inspectorii municipalității împreună cu Poliția Locală Brașov vor demara o campanie de identificare a locurilor pentru care braşovenii nu plătesc abonamente. „Campania de verificare va începe în 15 aprilie, pentru a se identifica toate locurile libere, adică cele care nu sunt ocupate în baza unor documente, urmând ca acestea să intre apoi în procedura de reatribuire. Sunt unele cartiere, cum este Triaj sau Tractorul, unde, potrivit documentelor, există un excedent de locuri de parcare, dar de fapt toate locurile sunt ocupate. Primele verificări vor începe în cartierul Tractorul”, a precizat administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz.
O serie de locuri “la liber” de pe străzile principale se tranformă în locuri publice
După ce vor fi identificate locurile rămase libere în cartiere, acestea vor fi scoase la licitație pentru a fi atribuite, iar dacă locatarii din zonă nu se vor grăbi să itre în legalitate, vor fi transformate în locuri publice. Prima procedură pentru transformarea unor parcări care în prezent sunt “la liber” în parcări publice – pentru care se va percepe taxa la oră de 1,5 lei sau abonament lunar de 90 de lei – este pentru 5.600 de locuri. Pentru administrarea lor se va organiza în următoarele 30 de zile o licitație. Printre locurile libere care se vor transforma în locuri cu plată se numără parcările de pe străzile Castelului, Prundului, De Mijloc, Mihail Kogălniceanu, Avram Iancu şi Prelungirea Crinului. În prezent, firma P&P care are concesionat serviciul de administrare al parcărilor publice, se ocupă de 2.500 de parcări. Pentru celelalte locuri din parcările de reședință care vor fi transformate în parcări publice se va organiza o licitație în vederea administrării într-o a doua etapă.
Nu anunți că renunți la loc, plătești taxă în continuare
Nu în ultimul rând, reprezentanții Primăriei au ținut să reamintească că abonamentul pentru parcarea de reședință se plăteşte anual, până la data de 31 martie, iar cei care nu îşi achită această obligaţie şi nici nu notifică Compartimentul Parcări din cadrul Primăriei că nu mai folosesc respectivul loc, sunt consideraţi rău platnici și vor primi decizii de impunere pentru sumele restante până la data în care expiră contractul de închiriere. Pentru un loc de parcare, în funcţie de zonă, abonamentul costă între 120 şi 156 de lei pe an, însă suma poate creşte considerabil dacă pentru un loc sunt mai multe cereri şi se ajunge la licitaţie. Totodată, Miklos Gantz a precizat că o problemă în ceea ce privește obținerea unui loc de parcare din această cauză o au și cei care s-au mutat de curând într-o anumită zonă, iar fostul proprietar nu a renunțat oficial la locul pe care îl avea atribuit. “O serie de brașovenii care s-au mutat sau au renunţat la maşini nu au notificat Compartimentul Parcări din Primăria Braşov privind încetarea contractului de atribuire a locului, astfel că locul figurează ca fiind ocupat și nu poate fi reatribuit. Le solicităm persoanelor care sunt în această situație să notifice Pirmăria că nu mai au nevoie de respectivul loc și motivul pentru care au renunțat, respectiv pentru că s-au mutat, nu mai au mașina, sau au închiriat un garaj”, a explicat Gantz.
3 comentarii
asa ceva contravine flagrant regulamentului.eu de 2 ani am dat masina fiului meu sa lucreze la bucuresti Am platit abonamentul degeaba 2 ani si acum Ceee??.Abia acum nu am mai platit abonamentul conformandu-ma art 33
Art 33
(2) În cazul în care titularul abonamentului de parcare de reşedinţă nu achită
taxa aferentă în termen de 30 de zile de la expirarea perioadei de valabilitate a
acestuia va pierde dreptul de utilizare a locului de parcare şi respectiv de prelungire
a abonamentului iar locul va fi reatribuit altor solicitanţi.
poate ca unora li s-a facut dor de tribunal? nu pentru suma ci pentru principiu
sursa:http://www.brasovcity.ro/documente/public/regulamente/parcare/Regulament%20de%20atribuire%20a%20locurilor%20de%20parcare.pdf
PS sau poate d-nul dinca "discuta vorbe".Hai sa vedem!!
asa ceva contravine flagrant regulamentului.eu de 2 ani am dat masina fiului meu sa lucreze la bucuresti Am platit abonamentul degeaba 2 ani si acum Ceee??.Abia acum nu am mai platit abonamentul conformandu-ma art 33
Art 33
(2) În cazul în care titularul abonamentului de parcare de reşedinţă nu achită
taxa aferentă în termen de 30 de zile de la expirarea perioadei de valabilitate a
acestuia va pierde dreptul de utilizare a locului de parcare şi respectiv de prelungire
a abonamentului iar locul va fi reatribuit altor solicitanţi.
poate ca unora li s-a facut dor de tribunal? nu pentru suma ci pentru principiu
sursa:http://www.brasovcity.ro/documente/public/regulamente/parcare/Regulament%20de%20atribuire%20a%20locurilor%20de%20parcare.pdf
PS sau poate d-nul dinca "discuta vorbe".Hai sa vedem!!
Pai cine verifica daca masina a fost sau nu in parcare?..ar fi culmea sa mai platim si verificarea masinilor in parcari. Trebuie simplificat..abonament de la..la…, expira..a doua zi deja daca eu platesc ca vreau locul..pa..ce 30 zile, ce somatii, ce verificari, rugaminti..ca asa ne-am invatat (adica eu parchez pe unde apuc ca pe „fostul” il doare undeva). Fiecare are timp 1 an (cat dureaza abonamentul) sa isi prelungeasca. Chestia cu..sa mergem sa vedem cine parcheaza, pe unde, daca e legal.. nu..exista baza de date…totul se face din birou….nu din teren. Pana la urma este 150 lei pe an…nu pe luna.