* Astfel, Consiliul Județean a scăpat de o cheltuială de 4 milioane de lei care era necesară pentru exproprieri, dacă îndiguirea se făcea conform proiectului propus de administrația Bazinală Olt. Aceasta va investi însă 12 milioane de lei în regularizarea cursului Bârsei.
Vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Gabor, a precizat că problema îndiguirii Pârâului Besălcin, care se află pe terenul aeroportului, dar care este de fapt mai mult un canal de scurgere care e mai tot timpul sec, se va rezolva în curând, lucrările urmând să fie executate de către autoritățile județene. De îndiguirea acestui pârâu se vorbește de ani buni, iar planul inițial era ca lucrările să fie efectuate de către Ministerul Mediului prin intermediul Apelor Române, lucrările fiind incluse într-un proiect mai amplu al Administraţiei Bazinale Olt ce presupunea regularizarea cursului Bârsei. „Am avut o întâlnire cu reprezentanţii Administraţia Bazinală Olt şi am stabilit că Ministerul Mediului urmează a efectua lucrările la Bârsa, iar noi vom efectua lucrările la Besălcin. Practic, lucrările vor consta în realizarea unui canal la limita limita aeroportului, în care se vor colecta apele pluviale de pe aeroport. În schimb, cu finanţare de la Ministerul Mediului, va fi regularizat pârâul Bârsa, investiţie ce se ridică la 12 milioane de lei, iar contractul de execuţie a lucrărilor”, a subliniat Adrian Gabor.
Noul SF pentru aeroport va fi gata săptămâna viitoare
În conformitate cu proiectul celor de la Administrația Bazinală Olt, lucrările de îndiguire ale Besălcinului ar fi urmat să se efectueze dincolo de gardul aeroportului, astfel că CJ Brașov ar fi trebuit să plătească alte 4 milioane de lei pentru exproprieri. Situația a fost evitată prin mutarea lucrărilor în perimetrul aeroportului, respectiv pe terenul ce aparține CJ Brașov. Valoarea lucrărilor de îndiguire va fi stabilită abia după ce va fi reactualizat studiul de fezabilitate privind finalizarea aeroportului, Gabor estimând că va fi gata la începutul săptămânii viitoare. “Atunci vom şti exact cât s-a investit până acum şi de ce sumă fa vai fi nevoie pentru terminarea aeroportului”, a explicat Gabor.
Lămuriri de la Ministerul Justiției în ceea ce privește terenul
Până la îndiguire, CJ Brașov nu a rezolvat încă problema celor 200 de hectare care ar urma să-I fie transmise în proprietate de la Institutul Cartofului. Tranzacția nu a putut fi efectuată, deoarece numerele cadastrale din hotărârea de Guvern prin care se făcea transferul nu coincideau cu ceea ce era în realitate. „Săptămâna viitoare vom merge la Ministerul Justiţiei. Ei ne vor spune dacă problema va putea fi rezolvată printr-o Ordonanţă de Urgenţă sau dacă va fi nevoie modificarea legii de către Parlament”, a precizat vicerpeeșdintele CJ Brașov