Având în vedere seria de accidente produse în ultima perioadă în zona unor treceri de pietoni, de la începutul acestui an, reprezentanții Primăriei Brașov au luat o serie de măsuri pentru a crește siguranța în trafic a pietonilor. De asemenea, în ședința Comisiei de Circulație de astăzi, la propunerea Poliției Rutiere Brașov, au fost avizate o serie de noi măsuri ce vizează în prinicpal instalarea de limitatoare de viteză înainte de unele zebre, dar și semaforizarea altora.
În total, în următoarea perioadă, numărul trecerilor de pietoni care vor fi prevăzute cu limitatoare de viteză va ajunge la 63, iar alte 9 zebre vor fi semaforizate. “Poliția Rutieră a solicitat Municipalității să ia măsuri suplimentare pentru a crește siguranța în trafic. Toate acestea au fost avizate de către membrii Comisiei de Circulație (din care fac parte reprezentanți ai direcțiilor de specialitate ale Primăriei, ai Poliției Rutiere și ai rețeliștilor, care au rol consultativ – n.r.). Astfel în următoarea perioadă se vor monta o serie de limitatoare de viteză, dar și sisteme de semaforizare cu buton sau cu temporizator la unele treceri de pietoni. Realizarea acestor lucrări depinde de cât de repede se vor obține autorizațiile necesare, pentru care va trebui să depunem și documente justificative în ceea ce privește traficul rutier și pietonal în respectivele zone, fiindcă se vor cheltui fonduri publice pentru realizarea acestor lucrări. Aceste documente ce ne vor fi puse la dispoziție de către Poliția Rutieră”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.
Primăria Brașov investește 1,7 milioane de lei pentru siguranța circulației pe străzile Brașovului
Dispare zebra unde vineri a avut loc un accident mortal
Printre străzile pe care se vor pune cele mai multe limitatoare, dar și semafoare se numără Calea București, unde au fost de altfel și cele mai multe accidente. Prima trecere unde vor apărea “polițiști culcați” este cea de la fabrica de bere. În schimb, la trecerea din dreptul Metro 2, unde deputatul brașovean Mihai Donțu a produs un accident mortal la începutul lunii ianuarie, se va monta un semafor cu buton. La zebra din dreptul Mc Donalad’s (înainte de giratoriul de la Poienelor) vor fi montate tot limitatoare. În schimb, la propunerea Poliției Rutiere, zebra de la intersecția cu strada Soarelui, unde vineri o tânără de 16 de ani a fost accidentată mortal, iar în urmă cu două luni a fost înregistrat alt accident, va fi desființată. La trecerea de la intersecția cu strada Berzei (Parcul Someșul) va fi montat un semafor cu temporizator având în vedere că este o trecere intens utilizată. La zebra de dinainte de sensul giratoriu de la Județean va fi pus limitator, ca de altfel și pe breteaua care duce spre cartierul Astra din dreptul sediului Alianz Țiriac.
Se mai desființează o trecere de pe Saturn
Și pe B-dul Saturn ar urma să fie desființată trecerea de pietoni de dinainte de intrarea spre Aleea Minerva (prima de după capătul de linie de la Saturn), iar stația RAT reamplasată, iar la următoarea zebră, de la intersecția cu strada Cometei, va fi montat un semafor cu temporizator.
Tototdată, și pe strada Zizinului vor fi montate noi limitatoare la trecerile de la Tipografie și de la Lidl. Nici strada Al. Vlahuță nu scapă de limitatoare, primul urmând să fie montat la zebra de după giratoriul de la Gemenii, iar următorul la cea de dinainte de intersecția cu strada Hărmanului.
Semafoare noi pe Hărmanului, la Piața Dacia și în Tractorul
În schimb, pe strada Hărmanului vor fi instalate două noi semafoare cu buton, primul la trecerea din zona IUS, iar cel de-al doilea după pasajul spre Triaj, în zona Lukoil. Și la zebra de la Piața Dacia spre Rapid va fi instalat tot un semafor cu buton, iar la următoarea trecere de pe Victoriei vor fi puse limitatoare. Un alt semafor va fi instalat în Tractorul la trecerea de pietoni de la intersecția străzilor 13 Decembrie cu Turnului, iar la cea din zona Liceului Nicolae Titulescu vor fi puse limitatoare. Alte limitatoare pe strada 13 Decembrie vor fi puse la trecerile de la Rompetrol și la cea din zona cartierelor Isaran și Casa Nobel.
Și Griviței se umple de limitatoare
Și pe strada Aurel Vlaicu ar urma să fie instalat un limitator înainte de zebra de la intersecția cu B-dul Griviței. Pe acest bulevard însă vor fi efectuate o serie de schimbări. Astfel, la prima trecere de la ieșirea din giratroul de la Onix vor fi montate limitatoare, ca de altfel și la următoarea. În schimb, trecerile de la intersecțiile cu străzile Mircea cel Bătrân și Emil Racoviță ar urma să fie deființate și să se marcheze o nouă trecere între cele două, în zona gangurilor dintre blocuri. În schimb, la intersecția cu Codrii Cosminului va fi instalat un semafor, iar pe banda care vine dinspre strada Stadionului va fi instalat suplimentar și un limitator de viteză, ținând cont că benzile se reduc la intrarea în bulevard, iar șoferii sunt atenți mai mult la mașinile care le vin din stânga decât la pietoni. Tot pe B-dul Griviței, la următoarele trei treceri de după pasaj vor fi montate limitatoare.
Schimbări vor fi efectuate și la Complexul Bartolomeu, unde va fi desființată trecerea dinspre linii spre complex, iar cea de la intersecția cu strada Pictor Andreescu va fi mutată mai aproape de giratoriu, pe axul drumul urmând să fie amenajat un refugiu de așteptare pentru pietoni. Și pe Calea Făgărașului vor fi instalate limitatoare, la trecerea dintre Petron și OMV, dar și la cea din fața Agro Bârsa. Alte limitatoare vor mai fi instalate la trecerea de pe Buzești (intersecția cu Exaterina Teodoriu), dar și pe strada Lungă, la trecerile din zona intersecțiilor cu Morii și Școlii. Pe strada De Mijloc vor fi amenajate alveole în dreptul trecerilor de pietoni, ținând cont că pe marginea străzii sunt locuri de parcare, astfel că nici pietonii și nici șoferii nu aveau vizibilitate prea bună.
Alte limitatoare vor apărea cât de curând și pe Carpaților la intersecția cu Ciprian Porumescu, și în zona Hacienda, iar pe B-dul Cetății, în zona trecerilor de la Liceul de Artă și Școala 25. Pentru a-i mai potoli pe vitezomani limitatoare vor fi puse și pe Șirul Livezii și pe Calea Poienii, acestea fiind demontate pe timp de iarnă pentru a nu fi distruse de lamele mașinilor de deszăpezire.
Limita de viteză va scădea pe toate străzile
O veste proastă pentru șoferi este însă că în aproximativ o lună va fi redusă și limita de viteză de pe arterele principale din interiorul orașului de la 60 km/h la 50 km/h, iar în zonele de intrare în oraș, de la 70 km/h la 60 km/h. “Rugămintea noastră este să se pună mai mult accent pe ceea ce înseamnă prevenție și educație. Avân în vedere că au fost incidente pe Calea București, ar trebui poate să se simtă o prezență mai mare a Poliției inclusiv cu aparate radar și după lăsarea serii. Ar fi util ca și Poliția Rutieră să aibă discuții cu școlile de șoferi și prin intermediul acestora să se pună accent pe conducerea preventivă. Totodată, în cadrul «Săptămânii Altfel» ar fi utilă organizarea unor ore de educație rutieră împreună cu polițiștii, pentru că dacă nu se pune accent pe partea de prevenție și educație atât în cazul șoferilo, cât și al pietonilor, se vor petrece în continuare astfel de accidente”, a subliniat Sorin Toarcea.
Totodată, acesta a precizat că de la începutul anului Primăria Brașov a luat o serie de măsuri în ceea ce privește creșterea siguranței pentru pietoni, în primul rând prin înlocuirea indicatoarelor care semnalizează trecerile de pe străzile principale cu unele care sunt mai reflectorizante și deci mai vizibile pe timp de noapte, dar și montarea de sisteme de semnalizare intermitentă în mai multe interesecții, în prezent 69 de intersecții, unde sunt 143 de treceri, fiind dotate cu astfel de sisteme. Nu în ultimul rând, au fost instalate noi indicatoare de presemnalizare a trecerilor, iar indicatoarele de pe axul drumului au fost înălțate, cum este în cazul Căii București, pentru a fi vizibile.
64 de comentarii
Au trebuit sa moara oameni pentru niste opritori care puteau fii puse de mult timp.
Inca mai este de facut. In Elvetia copiii de gradinita merg singuri pe jos. La varsta de 5 ani, pleaca copilul singur de acasa, trece strada si ajunge la gradinita.
Amenzile sunt atat de mari, ca te linistete la prima abatere.
Voi v-ati lasa copilul sa mearga singur pe jos la scoala? Daca nu… mai avem de facut.
Desfiintati-le pe toate (trecerile de pietoni), si-asa n-au mai ramas prea multe… Mai fratilor, chiar asa ne-am tampit de tot ? Dupa logica asta ar fi mai normal sa desfiintam masinile, nu zebrele, pentru ca masinile calca oameni, nu zebrele. Numai ca zebra e usor de sters. Iar cine vrea sa mearga pe jos prin orasul asta n-are decat sa mearga kilometri ca sa poata traversa strada. Sau eventual sa se urce in masina daca vrea sa ajunga vis-à-vis… Desfiintati naibii toate zebrele si atunci veti fi 100% siguri ca nu mai moare nimeni calcat pe trecerea de pietoni in orasul asta mirobolant ! Si mai avem pretentii de mai bine in tara asta !
asa-i romanul, face orice numai sa nu amplaseze niste radare fixe legale. La cum se merge in romania ar ramane 1/3 din conducatori fara permise. dar na, ii spargem pe oameni de bani de piese auto ca ne trebuie limitatoare. Edilii stiu oare cat costa sa intretii o masina care se strica din prostia lor? Stiu cate indura o suspensie auto pe drumurile patriei fara limitatoare? au idee ca asta nu va face pietonii mai inteligenti ci mai nepasatori?
Nu era și mai bine dacă ar fi luminat calumea trecerile de pietoni?
teribilistii vor merge tot cu viteza ca asa le place. pietonii vor considera in continuare ca e dreptul lor sa se arunce pe trecere fara sa se asigure… deci toate astea lovesc tot in soferii ok care nu produc incidente, dar pentru care conditiile de trafic erau mai favorabile inainte de toate astea. total aiurea. nu limita de viteza era problema (60km/h…)
Educarea pietonilor. Asta trebuie. Amenzi mai mari pentru soferi, ok. Dar si pietonii sar pe trecere… ca ei au drepturi… mor cu dreptarea de gat…
Nu ar fi nevoie de atitea limitatoare si de desfiintari de treceri de pietoni daca s-ar educa pietonii.
Pur si simplu trec strazile fara sa se asigure deloc, nu sunt vinovati soferii mai mult decit pietoni.
Pornesc sa traverseze chiar cind o masina este la 10 m , e normal ca masina nu are cum opri, iar pietonul chiar daca este la trecere de pietoni trebuie sa se asigure.
Lipsa de cultura !
Este o bataie de joc, o imbecilitate. Scaderea limitei de viteza si lmitatoarele de viteza nu sunt solutia. Seara este un chin sa traversezi orasul de la un capat la altul cand nu exista nici un pieton pe strada. Bonus: azi, la intersectia de la judetean, am vazut o masina care era sa dea peste un pieton, DUPA ce a trecut in viteza peste limitator
Trecerile trebuiau semaforizate cu semafoare actionate de pietori si LUMINATE CORESPUNZATOR.
Pe termen lung, solutia este educatia corespunzatoare, atat educatia soferilor, dar, mai ales a pietonilor.
Se pare ca asta este solutia pe care nu vor in niciun fel sa o vada. Ar face orice altceva numai sa nu puna semafoare cu buton si sa lumineze cum trebuie trecerile de pietoni, atat pe carosabil, cat si in zona de plecare a pietonilor.
Si un strop de educatie rutiera printre pietoni nu ar strica. Din pacate sunt prea multe persoane in orasul asta care nu stiu sa traverseze strada. De schumacherii de pe drumurile noastre nu mai spun, ca-i vad si pe aia. Dar pe ei nu-i vor deranja limitarile la 50 si nici limitatoarele pe care le ocolesc intrand pe contra-sens.
Tind sa cred ca majoritatea accidentelor mortale nu sunt generate de viteze de 60km/h. Personal, limitatoarele alea de viteza mi se par infioratoare. Singura solutie mai proasta ar fi sa lase gaurile in asfalt.
Sunt treceri de pietoni care incep dintre masini (parcari amenajate, nu indivizi parcati aiurea), treceri in locuri in care nu stii daca sa te uiti in stanga la masinile cu prioritate sau in dreapta la vreun pieton grabit, care a aparut dupa ce te-ai asigurat tu si nu mai are vreme sa se asgiure, terceri intunecate noaptea, marcaje invizibile daca ploua.
Asistam la hei-rup-ul de dupa o tragedie. Stati ca pana luni vor fi si rezultatele raziilor la trecerile de pietoni unde si asa se luau carnete pt ca treceai cu masina pe banda 4 cand un pieton tocmai se angajaze in traversare pe prima banda (avem drumuri cu 4 benzi pe sens, da. cred ca si cu mai multe).
Si acum, ca sunt pieton chiar mai des decat sofer, asta cu „desfiintam o trecere pt ca a fost accident acolo” este si ea de domeniul absurdului. Au mai facut asta si la Sala Sporturilor. Vom lua autobuzul sa trecem strada, cam asa vor lasa astia treceri de pietoni. Sau vom trece neregulamentar si cand ne pocneste SchumiBvSX69 a fost vina noastra. Numai semafor cu buton sa nu puna …
Problema este ca oamenii corecti au acum de suferit.
Eu, nu merg niciodata cu mai mult de 50 km/h in oras, acord prioritate chiar si pietonilor care stau si asteapta pe trotuar (doar ca sa fiu claxonat si injurat de alti soferi), dar limitatoarele astea o sa imi distruga masina. In fiecare seara, in jurul orei 22, trebuie sa fac un drum din centrul vechi pana in noua si inapoi… cred ca sunt peste 20 de limitatoare la care trebuie sa pun frana, mai apoi ca sa accelerez. Mai are rost sa zic de poluarea si consumul crescut?
Cei care se ocupa de drumuri ar trebui sa ne asculte: semafoare si iluminare.
Pana acum ati avut mana libera…semafoare putine, limitatoare aproape inexistente, limita de 60-70 de km/h si ati omorat pietoni pe treceri. Acum ca va pune limitatoare va plangeti ca veti merge mai des cu masina in service. Asa va trebuie, poate va mai calmati.
Ce Lukoil e pe Hărmanului ?
Cel de langa Rombat
Cat de tampit sa fi sa desfiintezi treceri de pietoni si tocmai pe Calea Bucuresti! Idiotilor avem nevoie de semafoare nu de zebre lipsa!!!!! Si cum naiba sa circuli cu 60-70km \h sau ca vor reduce pana la 63km/h !!!!??? Doamne incotro se duce tara asta?? Toti batraneii conduc dupa mentalitatea lor de c….iar amenzile sunt foarte mici! Plus ca soferii se cam grabesc.. Sa ajunga unde? Pe la
Inchisori sau tribunale ca de… S-au grabit! Semafoare peste tot as pune … Dar nu sunt bani ca fura ai mai mari… Niste idioti si imi pare rau ca isi bat in continuare joc de oameni….
Imi pare bine ca se iau masuri. Dar aveti in vedere ca limitatoare au fost si pana acum, si in iarna asta au murit pietoni pe treceri, pentru ca iarna limitatoarele sunt retrase. Haideti sa ne convingem de eficienta semafoarelor cu buton si pe urma sa intampinam iarna cu si mai multe semafoare de tipul acestora.
dar ar trebui in tot Bv.eu una personal era sa fiu calcata in cartierul Triaj si pe Fundatura harmanului cum iesi din tunel pe trecerea de pietoni.problema este ,in carttiere unde sunt treceri ce se poate face?
Da, ma plang (si nu am omorat pe nimeni) ca repar masina pe banii mei, iar tu daca doresti sa cari sacul de ciment, apa minerala ,sau cartofii pe care ii cumperi pe carca este placerea ta personala … sa te vad cum vei duce acasa frigiderul sau masina de spalat cand ti se vor strica ?
Vlad Tepes, plange-te in continuare si nu-ti fa griji pentru mine cu ce car diverse obiecte.
LIMITATOARELE DE VITEZA NU SUNT SOLUTIA IDIOTILOR ….Ce credeti ca poate sa opreasca un rahat dala o masina la 120-150 la ora ? ..
puneti in pula mea semafor la buton ce atata mare tam tam va cacati se caca pe ei atat la niste bani in plus cacamas pe voi de muisti
Hai frate sa ne apucam sa facem experimente cu vietile oamenilor, ce pana noastra. doar sunt bani de la buget si apoi, daca mai calca masinile vreo cativa nu e mare paguba.Isi dau toate autoritatile aprobarile intre ele si daca pe hartie e bine atunci edilii pot eventual primi si o medalie de extraordinari administratori ai orasului.
din lac in put! din extrema in extrema merge tara asta! pt ca suntem condusi de incompetenti! pt ca ala care a omorat fata n-a avut 60km/ora ci mai mult! nu zic, pacat de fetisoara aia, dar nici educatie rutiera in randul copiilor nu exista. Trec pe trecere fara sa se uite in stanga sau dreapta, ii mai vezi si cu castile in urechi sau cu ochii in telefon! iti vine sa ii iei la palme! pt cine are masina stie cat de naspa sunt limitatoarele alea de viteza. Nu mai bine sa devenim un oras de biciclisti si sarete trase de cai? Ce ne mai complicam?
Ca sofer, sunt de acord cu limitatoarele de viteza, era cazul ca sunt multi teribilisti, insa nici semnalizate bine nu sunt marea majoritate a trecerilor de pietoni! Ca pieton, mi se pare cel putin o idee tampita sa desfiinteze unele treceri de pietoni absolut utile.
Hoopa municipalitate! Ca nu suntem toti tineri si capabili sa facem 1 km ca sa trecem o strada spre piata, scoala, gradinita, medic samd. Din nou lipsa de respect pt batranii si copiii pt care nu e normal sa reinventati traseele catre casa. Reanalizati problema desfiintarilor, va rog, va produce chiar mai multe accidente, pt ca va fi folosita oricum cea veche, pt simplu fapt ca e drumul cel mai scurt. Multe desfiintari mai faceti, dar nu mai bine ridicati sanctiunile pana la usturarea buzunarului decat sa va bateti joc de cei ce si asa se deplaseaza greu. Ori astia nu au dteptul la viata, pt ca mie asa imi suna! Acum pot fi omorati oamenii legal. Unde este considerarea pietonului care nu-i chiar motorizat ca sa faca o tura de cartier inainte sa ajunga acasa, pt ca ass vreti voi?! E drept ca si educatia rutiera a pietonilor lasa de dorit, dar de asta suntem o viitoare capitala a culturii.. ce mai asteptati? Sa va exemplifice copiii cu veste reflectoizante insotiti de profesori cum se face asta? In aceasta educatie ar trebui investite unele din sumele avansate, pt ca pe pliantele RAT, am vazut ca s-a putut. Cu siguranta multi pietoni ar invata cum sa treaca responsabil strada.
Iti doresc sa ai masina cu care sa si circuli zilnic, nu doar in weekend. Sa vezi cat costa amortizoarele, arcurile si flansele. Un schimb complet te duce minim 2500 de lei in functie de masina (+altele – bucsi, bascule, capete de bara etc)
Dar de ce sa circuli zilnic?
Educația pietonilor este necesară sa pună si la fiecare trecere câte-un indicator pt pietoni( stop asigurați-vă înainte sa treceri, viața are prioritate) la o trecere de pietoni distingi persoanele care sunt șoferi si care nu( șoferii se opresc se asigura si apoi trec) mai este si soluția cu pasaje pietonale subterane! Pe Calea Bucuresti ar merge ideal si peSaturn in general pe marele bulevarde.
noaptea pe ploaie nu vezi nimic, pentru ca trecerile NU sunt iluminate suplimentar fata de restul drumului!!! In alte tari se pun 2-3 becuri la treceri, sa VEZI pietonii
pentru ca 1 sofer neatent a calcat 1 pieton neatent trebuie sa suferim 1 oras intreg. ti se pare corect? Nu mai bine am elimina CAUZELE accidentului (proasta vizibilitate a pietonilor noaptea pe ploaie) decat sa scadem limita de viteza a intregului oras?
Dan Padure, ba da. Erau si variante mai bune: iluminarea suplimentara a trecerilor, educarea pietonilor, semafoare. Dar in lipsa acestora, sunt bune si solutiile astea. Sper sa-si dovedeasca eficienta.
Solutia!
-Semafoare la buton!
-Luminarea decentă a trecerilor de pietoni!
-Educatia prin campanii in presă si pe stradă!
Se circula cat de cat decent in Brasov…acum va fi crima ptr. masină si plămâni. De ce trebuie sa rup maşina in două şi noaptea la ora 1 cand nu circula nimeni pe stradă?
Voi sunteti sanatosi la cap? Pe Valea Cetatii pe distanta de maxim un kilometru, 5 limitatoare???? Chiar v-ati tampit?
Adrian Cristian eficace probabil ca vor fi. Dar bune? Autoturismele se aleg cu mai multe saritoare = bani pe reparatiile masinilor. Pietoni se aleg cu mai putine treceri de pietoni. Si cu totii ne vom alege cu poluare suplimentare si ambuteiaje in trafic. Repet – toate astea pentru ca 1 sofer nu a vazut un pieton care nu s-a asigurat. Merita 1 viata pentru a circula mai repede/usor? Nu merita. Dar meritau alte solutii cum spui si tu: iluminare, educare, semafoare. Dar e mai usor sa pui saritoare, nu-i asa?
Propun pe langa speedbumper-e si niste benzi cu tepi si un indian inarmat cu arc si sageata
Normal ca se pun limitatoarele alea odioase, pentru ca pot spala o gramada de bani cu ocazia montarii si demontarii lor!! Toamna se scoat, primavara se pun altele, in principiu noi, iar pentru asta se dau o gramada de bani! Semafoarele cu buton s-ar pune o singura data, dupa aia cum ar justifica ei toti banii pe care vor sa ii fure?
Asta e cea mai proasta solutie, mai ales ca in Brasov sunt si 5 luni de iarna! Atunci cum o sa fie?
Iar desfiintarea trecerilor… pe bune?? Oricum erau destui „sinucigasi” care treceau aiurea pe Calea Bucuresti si pana acum, catarandu-se cu greu pe bucatica aia de pamant dintre benzi si apoi pastrandu-si echilibrul pana cand se aventurau printre masini!! Ar trebui sa iesim in strada, sa le aratam ca nu isi mai pot bate joc de orasul nostru! VREM SOLUTII GANDITE, NU ARANJATE DIN PIX!!!
Limitatoarele de viteza nu sunt chiar o idee rea in unele zone, cum ar fi de exemplu la judetean. Daca ar fi amplasat un semafor acolo coada de masini de la ora 18:00 ar fi probabil pana la McDonalds (putin exagerat, dar nu departe de adevar) plus sensul giratoriu blocat non-stop.
Sper ca cei care au luat decizia asta( sa umple stazile de limitatoare) sa nu fie nevoiti sa fie transportati urgent cu salvarea ….Sau sa nu abia nevoie de polite sau pompieri. Sunt curios sa ii intrebam si pe soferii de pe ambulanta,politie,pompieri cum se descurca sa ajunga la interventie printere ''limitatoarele salvatorare de vieti''. Solutia mea : EDUCATIE RUTIERA; BUN-SIMT SI RESPECT RECIPROC , nu masuri populiste!!!
Deci dupa ce au facut sensuri giratorii si au scos semafoarele au observat ca nu e bine si mor oameni pe trecerile de pietoni. Acum ar trebui puse la loc semafoarele, desfiintate sensurile giratorii si toate spagile aferente inapoiate.
Anul viitor se va observa ca orasul e plin de fum pentru ca toleibuzele si tramvaiele au fost inlocuite cu autobuze care s-au invechit si fumega.
Dupa ce o sa observe si ca limitatoarele de viteza strica si asfaltul si masinile, dar nu limiteaza viteza, le vor scoate si pe ele. Pentru ca benzile alea de cauciuc ii opresc doar pe soferii cu bun simt, sau pe cei care nu vor sa-si fute suspensiile.
Cristian, acuzi toti soferii pentru un dobitoc? Tu ai masina? adica ai permis?
Mircea, nu acuz pe nimeni. Nu e doar un dobitoc, sunt mai multi…si soferi si pietoni(toti neatenti). Da, am permis, deci nu vorbesc in necunostinta de cauza. Stiu cum e sa fii si sofer si pieton. Alte intrebari mai ai?
Cristian ,reciteste-ti prima postare si vezi ca ai acuzat toti soferii prin acea afirmatie inclusiv pe tine daca estei si sofer . Degeaba ai cautat s-o dregi mai incolo.
Poate nu sunt singurul care nu doreste sa primeasca acuzatii calomnioase din partea ta !
Desființarea trecerilor de pietoni creează mai multe probleme. De când au desființat trecerea de pe Saturn care era aproape de stație, o grămadă de persoane traversează ilegal ca să nu piardă autobuzul. E o tâmpenie să vezi autobuzul venind de la Orizont din stație și tu să nu-l poți prinde pentru că trebuie să înconjori o grămadă până la trecerea de la Profi în loc să traversezi pur și simplu strada și să mergi 15m. Am văzut bătrâni și mame cu copii riscându-și viața și traversând ilegal pentru că trecerea e prea departe. Ori să mute stația de autobuz, ori să reînființeze trecerea. E prea multă lume în zona aceea, nu e logic să pună trecerile la o distanță atât de mare.
Vlad Tepes "Acuzatii calomnioase" ?!? Serios ?!? Daca iei pastile, te-as sfatui sa schimbi tratamentul pentru ca iti afecteaza judecata. Sau asa esti tu de obicei, mai sensibil?
Adrian Cristian, Chiar te crezi in masura sa discerni care este binele si raul,ca poti jigni pe oricine ? Nu toti soferii sunt criminali cum afirmi tu! Probleme cu judecata poate sunt la tine ?
Educatie rutiera la soferi nesimtiti ? Funny one !
se numeste..involutie!
problema e sa te asiguri proasto.
Silviu Glinischi si la pietoni idioti.nu?
Vlad Tepes, Ok, totul e exact asa cum zici tu. Acum poti sa mergi linistit si sa ai grija sa nu ti se strice masinuta in timp ce cari saci de ciment sau frigiderul cu ea 🙂
mai bine s-ar orienta spre reclame care incurca si reduce vizibilitatea iar .daca desfiinteaza trecerea de la rindunicii distanta dintre treceri ajunge la 500metri
casca ochiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!
Se desfiinteaza gropile,si se pun limitatoare?
Tot Brasovul sa umplut cu limitatoare,iar pe str.Grivitei nu va doresc sa ajungeti
Limitarea de viteza?este pentru cetatenii normali care le moare motorul la 50 de km.iar cei care merg cu 90 ,si 100 nu au treaba pentru ca nu le pasa,pentru ca au bani si relatii
Sunt uneori si pieton,dar uneori sunt la volan si unii pietoni sunt nesimtiti,si i-si bat joc de cei in trafic.
Am vazut pietoni cu zecile care sunt cu telefonul la ureche,nu se asigura apsolut deloc,nici nu sunt in lumea reala.
Am cunoscut biciclisti beti morti care merg in trafic si nu le pasa,iar soferii sunt in pragul disperarii ca pot intra in puscarie pentru acesti sinucigasi
Angajati oameni cu pregatire in domeniu nu analfabeti !
Este nevoie si in acest domeniu de calcule specifice care sa rezolve problemele in functie de traficul real.
Dar probabil ca nu aveti atata minte ca sa pricepeti la ce serveste educatia.
Sa se interzica accesul bucurestenilor stresati si nesimtiti in brasov (99%). De la ei s-au molipsit si unii brasoveni si de aici toate nenorocirile.
dar cu zona bartolomeu, cum stati domnilor,de ce faceti discriminari intre cartiere,si in bartolomeu nord ,merg copii la scoli,sau oamenii maturi ,la serviciu.in sensul giratoriu de la complex bartolomeu,daca nu esti atent da peste tine masinile chiar pe zebra,
Ar trebui sa nu mai elibereze permise pe banda rulanta domnii de la rutiera,atunci inevitabil scade si numarul de accidente!
1.7 milioane ron pt 9 semafoare si cateva limitatoare 🙂 scam
Este nevoie de o trecere pietonala, zebra, luminata, inainte de rondul Sirul Livezii, Muresenilor, Eroilor. Traficul de masini ar trebuii incetinit dinspre Str. Lunga spre acest rond. Soferii au viteza prea mare si nu aleg din timp banda corecta.
Dupa ce ca NU sunt zebre le ati redus intentionat ,ca sa rareasca populatia brasovului,tactica cui este?????????????atat de prosti ne credeti?????????? Nu avem voie sa gandim ,sa vedem,multumesc securitati ca nu ne a impartit ca pe rusi in bucatele ,sa merg la neamuri cu pasaport !!!!!!!
Dar cu poluarea de la podul ce s-a făcut pe independenței cum rămâne? Măsoară de la madiu cineva? Țânțarii nu va ciuruiesc și pe voi? A-ți dat cu apa? Pentru astea nu sunt bani.numai acolo unde se pot spala.totdeauna găsim motiv sa găurim astfaltul.a-ti văzut cum matura pe banii noștrii ce-i de la spații verzi? Cate cinci odată pe un loc,iar iubitorii de câini tot bagă căcatul sub garduri ne-am umplut de muște.vai de grija ce ne-o purtați.daca a murit un om pe zebra profitați și veniți cu idei bune ptr.voi sa vă dați de lucru pe banii noștrii
Te caci pe ele de limitatoare; nu ati vazut cum in special seara sau dimineata sunt ocolite pe contrasens pur si simplu. Si puteti sa scadeti limita si la 30 pe ora daca nu se da nicio amenda e fix pix
…si cu ocazia noilor restrictii de viteza de limitatoare etc va creste sporit aria de stagnare auto cu motoare pornite in trafic in cozi si mai lungi de asteptare si intarzieri de inaintare conducand in final la cresterea si mai accelerata a poluarii si asa demult peste limite!!!
Judeca cineva efectele globale ale noilor supralimitari?
Accidentele nu sunt primordial cauzate cum se spune de viteza, cat mai degraba de prostia sau handicapul nedeclarat…al unor soferi care nu-si adapteaza tinuta de mers in timp util la schimbarile de situatie in trafic dand reactii aiurea, nu rareori in discordanta cu insasi vehicolul care-l conduc, cu schimbarea tot mai brusca a vremii, carosabilului sau notoriu la noi, tupeisti sau conducand vehicule declasate tehnic care raspund cu scapari comenzilor de urgenta.
Sunt de altfel si atatea alte limitari si destule stressuri gratuite in traficul prin Brasov azi datorate numeroaselor gropi, denivelari majore din cauza receptiei oarbe a multor lucrari de reparatii stradale, a gurilor de canal devenite noi capcane in zone supraasfaltate sau pe infrastructuri de proasta calitate nepenalizate…
Inteleg sa se faca in zone ultracentrale unde traficul pietonal turistic etc este mult intensificat, dar in alte zone unde e si separatie larga pe sensuri, si culoare drepte 2-3 benzi si incidenta redusa a circulatiei pietonale vecine , ar trebui sa fie nuantate limitarile.
Pentru ca in general orice limitare aduce un plus major de poluare prin intarzierea degajarii zonei de catre autovehicule ca si mersul lor in regimul cel mai poluator al tuturor motoarelor, respectiv cicluri numeroase de acceleratie/franare din inaintarea bara la bara.
STRADA NIMANUI,
In plin centru civic, str. D.Gherea este complect ignorata in tot acest demers de imbunatatire a circulatiei. Este evident faptul ca pentru locuitorii acestei strazi nu conteaza protezarea lor ci protejarea proprietarilor de autovehicule. Numai cateva din neregulile evidente ale acestei strazi, care repet de foarte multi ani este acaparata de o serie de indivizi care nu doresc o modificarea ei, modificare care sa fie in interesul cetateanului.
Iata cateva incalcari ale legilor existente:
1. Latimea trotuarului trebuie sa fie de de 1,5 m, iar pe D.Gherea sunt multe portiuni cu trotuare cat latimea unei pietre de pavaj sau chiar inexistente,
2. Sa scoti copilul cu un carucior este imposibil,
3.Trecerile pentru pietoni sunt doar doua, una in josul strazii spre magazinul Star si una dupa ce treci dealul inspre Racadau.
4.Linia continua pe intraga strada obliga locuitorii sa sa incalce legea privind linia continua atat la iesirea din curte cat si la revenira acasa din oras,
5. Interesant ar fi ca primaria in frunte cu noul primar sa consulte o statistica privind accidentele de pe aceasta strada. In afara de masini distruse, stalpi distrusi, porti si garduri distruse, exista si victimeumane, oameni ramasi pe viata handicapati.
Ma oopresc cu insiruirea problemelor existente pentru locuitorii acestei strazi, repet sunt ocrotite masinile si nnu cetatenii.
Ce ar fi de facut, foarte simplu:
a. Sens unic
b. Largirea trotuarelor
DDDDDe prea multi ani speram, locuitorii acestei strazi sa seeeeeeeee faca o imbunatatire a circulatie pe aceasta strada, ppoateeeeeee cu noul PUZ sa fie bagata in seama si aceasta straada cu locuitooorii ei.
PS Strazii i se mai suuuune si : STRADA DE MARE VITEZA.
STRADA NIMANUI,
In plin centru civic, str. D.Gherea este complect ignorata in tot acest demers de imbunatatire a circulatiei. Este evident faptul ca pentru locuitorii acestei strazi nu conteaza protezarea lor ci protejarea proprietarilor de autovehicule. Numai cateva din neregulile evidente ale acestei strazi, care repet de foarte multi ani este acaparata de o serie de indivizi care nu doresc o modificarea ei, modificare care sa fie in interesul cetateanului.
Iata cateva incalcari ale legilor existente:
1. Latimea trotuarului trebuie sa fie de de 1,5 m, iar pe D.Gherea sunt multe portiuni cu trotuare cat latimea unei pietre de pavaj sau chiar inexistente,
2. Sa scoti copilul cu un carucior este imposibil,
3.Trecerile pentru pietoni sunt doar doua, una in josul strazii spre magazinul Star si una dupa ce treci dealul inspre Racadau.
4.Linia continua pe intraga strada obliga locuitorii sa sa incalce legea privind linia continua atat la iesirea din curte cat si la revenira acasa din oras,
5. Interesant ar fi ca primaria in frunte cu noul primar sa consulte o statistica privind accidentele de pe aceasta strada. In afara de masini distruse, stalpi distrusi, porti si garduri distruse, exista si victimeumane, oameni ramasi pe viata handicapati.
Ma oopresc cu insiruirea problemelor existente pentru locuitorii acestei strazi, repet sunt ocrotite masinile si nnu cetatenii.
Ce ar fi de facut, foarte simplu:
a. Sens unic
b. Largirea trotuarelor
DDDDDe prea multi ani speram, locuitorii acestei strazi sa seeeeeeeee faca o imbunatatire a circulatie pe aceasta strada, ppoateeeeeee cu noul PUZ sa fie bagata in seama si aceasta straada cu locuitooorii ei.
PS Strazii i se mai suuuune si : STRADA DE MARE VITEZA.
Cica „limita de viteză va scădea la 50 km/h”. Am ramas ….masca’!!!!! Cum adica mai oameni buni, in oras limita de viteza NU ERA 50km/h??? Si asta in conditiile soferimii tembele,cu masini proaste, sofand pe drumuri proaste pline de pietoni neatenti ori needucati ? Si va mai mirati ca in fiecare zi o mai mierleste cate unul …. multi chiar pe trecerea de pietoni !