*Anexa cuprinde alte numere cadastrale decât cele înregistrate în Cartea Funciară
După ce la finele anului trecut Consiliul Județean Brașov a primit semnale că se intenționează ca zona în care se dorește construcția Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav să fie transformată în arie protejată pentru castori, un nou impediment apare în fața construcției acestui obiectiv. Mai exact, legea prin care urma să se facă transferul terenului este greșită, în anexă fiind trecute alte numere cadastrale decât cele înregistrate în Cartea Funciară. „Ceea ce au trecut parlamentarii în anexa legii nu coincide cu realitatea din teren”, ne-a declarat președintele interimar al Consiliului Județean Brașov, Claudiu Coman.
Anexa unei legi este parte integrantă a actului normativ respectiv, ne-au declarat juriștii, motiv pentru care legea amintită, promulgată de președintele Klaus Iohannis la finele lunii noiembrie, nu poate fi aplicată. Momentan se caută mai multe soluții, pentru ca legea să nu se întoarcă în parlament, una dintre acestea fiind ca ea să fie amendată printr-o Hotărâre de Guvern.
Problema a fost sesizată în momentul în care Consiliul Județean a făcut demersurile pentru aplicarea legii aprobate de parlamentari la finele lunii octombrie. Modul în care a fost făcută legea necesită încheierea unui nou protocol de predare-primire între Institutul Cartofului si CJ Brasov care implică mai mulți pași decât sunt fizic posibili în cele 30 de zile care figurează ca termen pentru realizarea lor. Astfel, va trebui încheiat un protocol de transmitere a terenului de la Consiliul Județean la Institutul Cartofului, urmată de radierea CJ Brașov din cartea funciară, demers care va duce la o eventuală hotărâre de guvern care atestă domeniul public al județului Brasov. Ulterior, terenul va trebui să fie transmis de la Institutul Cartofului Brașov la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (ASAS), cea sub tutela căreia se află institutul de la Brașov. După acest drum, terenul va face drumul înapoi în patrimoniul Consiliului Județean, care ar urma să fie reîntabulat. De asemenea, în paralel va trebui realizată o procedură separată de predare-primire, radiere din patrimoniu CJ Brașov, înscriere în patrimoniul Institutului Cartofului, radiere din patrimoniul Institulului și reînscriere în patrimoniul CJ a pistei deja construite.
Pe 13 ianuarie, în cadrul ședinței Consiliului Județean Brașov, aleșii vor discuta șI posibilele soluții care se impun în acest caz.
Legea amintită face referire la un teren de 200 de hectare care a intrat în proprietatea publică a Consiliului Județean Brașov în 2009, cu obligașia ca în cinci ani să se construiască un aeroport pe această suprafață. Cum termenul a fost depășit, era nevoie de un nou termen de construcție a aeroportului, iar acest lucru s-a putut face doar printr-o lege nouă de atribuire a terenului.
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri, iar investiția totală se ridică la suma de 24 de milioane de euro. Societatea care a construit pista are acum obligația să mențină curățenia în incinta obiectivului și să distrugă buruienile de pe întreaga suprafață de 209 hectare, să controleze trimestrial atât suprafața de mișcare cât și acostamentele și să sesizeze CJ Brașov dacă apar exfolieri, erodări, alunecări sau fisuri. Firma care se ocupă de conservarea aeroportului mai este obligată prin contract să curețe pământul și nisipul adus de vânt care se depune în rosturile de la pistă, astfel ca să împiedice formarea de vegetație.
Pentru finalizarea Aeroportului ar fi nevoie de 50 de milioane de euro, iar Consiliul Judeţean a făcut anul trecut o adresă prin care cere Guvernului să aloce bani din fondul de rezervă cel puțin pentru obținerea avizelor necesare, aproximativ 2 milioane de euro, dar și îndiguirea pârâului Besălcin.
Un comentariu
vrem aeroport la brasov in 2016.