*Prețul masinilor pe benzina a suferit o scadere ceva mai accentuata (5.2%) decat cel al mașinilor pe diesel (3.1%)
În 2015, românii au putut să-şi cumpere o maşină second hand în aceleasi condiţii de marcă, vechime, configuraţie şi kilometraj în medie cu 4% mai ieftin decât în 2014. Prețul mașinilor pe benzină a suferit o scădere ceva mai accentuată (5.2%) decât cel al mașinilor pe diesel (3.1%), conform unei analize VeziCatFace.ro.
„Calculele noastre arată că pentru mașinile mai vechi de 5 ani diferența de preț între modelele pe benzină și cele pe diesel se atenuează semnificativ. În acest context, opțiunea pentru un motor pe diesel este net mai favorabilă atunci când se ia în calcul consumul de combustibil pe perioada deținerii autoturismul respectiv. Piața trebuia cumva să regleze această anomalie și asta s-a facut prin scăderea mai accentuată a autoturismelor rulate cu motoare pe benzină. Probabil vom vedea aceeași tendință și în anii urmatori.” a spus Alexandru Govoreanu, Director de Dezvoltare al VeziCatFace.ro.
Din top 10 cele mai căutate modele de mașini second hand din România, Volkswagen Passat a avut cea mai mare scădere de preț în 2015: 7.2%. Pe locurile următoare s-au clasat Ford Fiesta (6.8%) și Volkswagen Golf (6.3%).
Impactul Diesel Gate asupra prețurilor mașinilor Volkswagen
În mod neașteptat, scăderea prețurilor la modelele cele mai populare de la Volkswagen nu se datorează motoarelor pe diesel, așa cum am fi putut crede în urma scandalului Diesel Gate, ci în special motoarelor pe benzină.
Astfel, s-a ajuns ca un Volkswagen Golf cu 8 ani vechime și motor pe benzină să coste în 2015 cu 250-300 euro mai puțin decât în 2014. În paralel, un Golf pe diesel cu o vechime de 8 ani a costat în 2015 cu doar 150-200 euro mai puțin în medie față de 2014.
„Modul în care românii înțeleg să penalizeze marca Volkswagen în urma scandalului Diesel Gate este «original». Modelele cele mai incriminate în acest scandal – Passat și Golf – au suferit erodări de preț pe piața second hand. Cu toate acestea, nu variantele «vinovate», adică cele cu motoare diesel, au scăzut abrupt, ci surorile lor cu motoare pe benzină. Asta probabil pentru că românii sunt foarte practici, și in decizia de achiziționare atârnă mult mai mult costul viitor cu combustibilul decât poluarea generată de aceste motoare”, a mai spus Alexandru Govoreanu, Director de Dezvoltare al VeziCatFace.ro.
Raportat la nivel de top 10 cele mai căutate mărci auto în 2015, cea mai mare scădere de preț față de 2014 a înregistrat-o Volkswagen. Au urmat apoi mărcile franceze Peugeot (6.3%) și Renault (5.7%). Pe locurile următoare în topul scăderilor de preț s-a aflat Opel (5.5%) și Skoda (5.1%).