Braşovenii care locuiesc în cartierul Noua vor avea o variantă mai scurtă şi mai directă de a ajunge pe centura Braşovului. Artera de Sud-Est, care porneşte practic din strada Prunului subtraversează Calea Bucureşti pe traseul vechii căi ferate industriale a uzinei Roman, magistrala de cale ferată Braşov – Bucureşti şi ajunge în tronsonul I al ocolitoarei Braşovului a fost deschisă începând de ieri traficului. Primarul George Scripcaru a subliniat faptul că este cel de-al 17-lea proiect, din cele 20 cuprinse în Planul Operaţional Regional, finalizat la nivelul municipiului Braşov.
Drumul aduce după sine și investitori
„Aceste proiecte au adus o contribuţie majoră la dezvoltarea oraşului nostru din ultimii ani. Această arteră de circulaţie face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului, ceea ce înseamnă fluidizarea traficului de pe Calea Bucureşti şi asigurarea unei noi legături a acestui cartier cu restul oraşului. În următoarea etapă vom face un acces dinspre acest drum spre drumul unde este situat Selgrosul şi un altul spre viitoarea arteră de circulaţie care va merge pe lângă calea ferată şi se va uni cu prelungire Crinului. În acest fel vom crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi calea ferată, care va fi baza pentru dezvoltarea întregii zone” a precizat primarul George Scripcaru. Acesta a subliniat faptul că existau companii interesate să investească în deschiderea de noi spații comerciale în zonă, însă nu au făcut-o până acum tocmai din cauza faptului că nu exista o cale de acces. Primarul a precizat faptul că cel puțin două investiții ar urma să prindă contur în perioada următoare, în zona din spatele Bricodepot. „Această zonă nu a fost utilizată la potențialul maxim tocmai pentru că nu existau căi de acces. Astfel, le oferim oportunități și investitorilor”, a punctat primarul.
Se schimbă prioritățile pe strada Prunului
Odată cu deschiderea acestei artere de circulaţie, se vor modifica regulile de prioritate în intersecţia dintre strada Prunului, prelungire Poienelor şi strada Laminoarelor, precum şi la intersecţia dintre strada Prunului şi strada Brazilor. ,,După deschiderea acestei artere de circulaţie se vor produce câteva modificări în ceea ce priveşte priorităţile pe străzile din această zonă, astfel strada Prunului va deveni drum cu prioritate şi pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecţia cu noul drum şi intersecţia cu strada Brazilor”, a explicat comisarul șef Florian Szanto, şeful Biroului Rutier Braşov, din cadrul Poliţiei Municipiului Braşov a declarat.
Semafor la pasajul de sub calea ferată
Ţinând cont că pasajul care subtraversează calea ferată este mai îngust, fiind practic o singură bandă, a fost montat un semafor care să dirijeze circulaţia şi traficul să se desfăşoare fără incidente, mai ales că drumul continuă cu o curbă în rampă, astfel că vizibilitatea este mai redusă. ,,De-a lungul traseului propus, drumul intersectează denivelat Calea Bucureşti pe sub pasajul superior existent (Podul Selgros) şi magistrala de cale ferată CF 300, tot printr-o intersecţie denivelată, prin pasajul existent. Deoarece dimensiunile pasajului de cale ferată nu au permis amenajarea a două benzi de circulaţie, am introdus un sistem de semaforizare pentru trecerea pe sub pasajul CF. Această arteră are o lungime de 2,145 km, 3 sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul este iluminat până la intersecţia cu magistrala CF 300. Pe lungimea drumului de sud-est am amenajat 3 perechi de staţii pentru transportul în comun”, a declarat administratorul public al Brașovului, Miklos Gantz. Valoarea lucrărilor, care au demarat în luna februarie a acestui an a fost de 8,65 milioane de lei, faţă de valoarea estimată iniţial de 11,45 milioane de lei, iar proiectul a fost realizat de către societatea brașoveană Eurostrada.