Coresi Shopping Resort a reușit să intre, după numai câteva luni de funcționare, în topul mall-urilor de talie medie (sub 50.000 de metri pătrați închiriabili) din România, potrivit unei sondaj realizat de revista Capital printre cele mai importante companii de consultanţă imobiliară cu activitate în sectorul de retail.
Centrele comerciale au fost punctate cu note de la 1 la 5 în funcţie de zece criterii, şi anume specificaţiile tehnice, accesibilitatea, eficienţa spaţiilor, eficienţa în operare, arhitectură/design, calitatea serviciilor de administrare, facilităţile existente în clădire, raportul calitate/preţ, mixul de chiriaşi şi rata bună de parcare.
Potrivit acestora, mall-ul brașovean se află pe locul trei în acest top, după Promenada Mall din București și Iulius Mall din Iași. DeșI are abia 9 luni de activitate, Coresi Shopping Resort a reușit să depășească în acest top centre comerciale aflate de mai mult timp pe piață, cum ar fi Gold Plaza din Baia Mare sau Ploiești Shopping City din Ploiești, City Park Constanța sau chiar București Mall. Interesant este că până șI Afi Palace Ploiești se află după mall-ul brașovean în acest top, practic ambele centre comerciale din Prahova clasându-se mai jos în acest top.
Bucureștiul e preferat de retaileri
Patru centre comerciale din Bucureşti nu au intrat în top 10 malluri medii, fiind depăşite de proiecte din oraşe mai mici din ţară. Este vorba despre Iris Titan, Plaza România, Vitantis şi Grand Arena.
O analiză realizată de CBRE România pe retailerii intraţi pe piaţa locală în perioada 2013-2015 arată că doar 60-65% din nou intraţii pe piaţă preferă Bucureştiul ca primă destinaţie. „Unul din trei retaileri noi preferă să intre pentru prima dată într-un centru comercial regional, un raport mult mai bun faţă de cel înregistrat în ţări similare din regiune“, menţionează reprezentantul CBRE.
Analiza mai relevă faptul că circa 80-90% dintre aceştia preferă centrele comerciale în detrimentul spaţiilor stradale sau a galeriilor comerciale de dimensiuni mici, iar majoritatea optează pentru operarea în franciză.
Chiar dacă Bucureştiul devine un oraş aglomerat de centre comerciale, cu o densitate de spaţii la mia de locuitori de peste trei ori media naţională, tot aduce cei mai mulţi bani proprietarilor. Peste 44% din cei 402 milioane de euro generaţi anul trecut din închirierea celor 59 de malluri din România au ajuns la proprietarii centrelor comerciale din Capitală.
Un comentariu
Învinge-ți suspiciunea și alătură-te echipei noastre! O activitate desfășurată de acasă, poate să-ți suplimenteze venitul lunar cu până la 300 euro. Vei primi gratuit, prin email, un curs de inițiere. Acesta îți va da posibilitatea să înveți pas cu pas cum să faci bani pe net. Pentru mai multe detalii trimite un mesaj cu textul INFO la adresa de email: nicufarcas@gmail.com