
Magazinele de încălțăminte Leonardo au pătruns din nou pe piața brașoveană, după ce în urmă cu doi ani părăsiseră orașul în urma insolvenței și, mai apoi, a falimentului companiei Leonardo SRL, cea care opera inițial aceste puncte de vânzare. Magazinul a fost deschis în cadrul Eliana Mall.
Brandul este operat acum de firma Leonardo Shoes Market, care a preluat o parte din spaţiile în care funcţionau anterior magazinele Leonardo, brand de pe piaţa de retail cu încălţăminte creat de antreprenorul Florin Panea în urmă cu mai bine de două decenii şi care în cea mai bună perioadă a sa genera afaceri anuale de peste jumătate de miliard de lei şi avea o reţea de peste 200 de magazine doar în România.
Lanţul de magazine Leonardo, fondat în 1994 de antreprenorul român, a fost liderul pieţei de profil încă de la înfiinţare până în 2013, când locul său a fost luat de germanii de la Deichmann.
În perioada de boom Leonardo ajunsese la peste 200 de magazine în România şi în ţările vecine şi la afaceri de peste 500 de milioane de lei. Anul trecut afacerile au coborât la sub 100 milioane de lei.
Odată cu venirea crizei şi cu intrarea pe piaţa locală a retailerilor străini în frunte cu Deichmann, businessul Leonardo a început să piardă teren. Astfel, în a doua parte a anului 2009 Leonardo a intrat în insolvenţă cu datorii totale de peste 420 de milioane de euro, iar apoi compania a intrat într-un proces de reorganizare.