Șoferii care tranzitează DN 1 ar putea scăpa de anul viitor de gropile și denivelările de pe tronsonul 1 care traversează Făgărașul, care ar putea reveni în următoarea perioadă la Compania de Drumuri tocmai pentru a-l reabilita. Deputatul brașovean Daniel Zamfir a precizat că, la ora actuală, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pregătește un proiect de hotărâre de Guvern privind preluarea sectorului din DN 1 care traversează Făgărașul. „Această preluare s-ar face pentru a fi reabilitat acest sector de drum. Demersul a fost întârziat din cauza unor probleme juridice legate de scuarul de pe mijlocul drumului, pentru că acesta trebuia înregistrat la cadastru. Recent, a mai apărut o problemă: demiterea directorului Companiei, Narcis Neaga, dar sperăm ca noul director să continue demersurile pe care le-am făcut”, a explicat Zamfir. Inițial, în 2004, Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş acest tronson de 4 km din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranșeze în instanță în privința administrării drumului, iar, anul trecut, șoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparațiile.
Ocolitoare, pe drumul cel bun
Totodată,acesta a precizat că și ocolitoarea Făgărașului este pe un „drum bun”, iar proiectul a fost bugetat pentru anul viitor, după ce au fost depășite o serie de alte bariere birocratice. „A fost realizat un Studiu de Fezabilitate, dar pe fir a intrat Hidroelectrica, care a spus că respectivul drum pe unde ar urma să fie amenajată ocolitoare este al societății. Problema a fost lămurită, dar acum Hidroelectrica vrea un studiu de impact, prin care să se analizeze dacă un cap de dig din zonă ar putea fi afectat din cauza traficului rutier de pe viitoarea arteră”, a explicat Zamfir. Noua ocolitoare ar urma să aibă 5,8 km, iar valoarea investiției a fost estimată la șase milioane de euro.
Semnături pentru restricționarea traficului greu
Ţinând cont că traficul greu creează mari probleme în Făgăraş, din cauza lipsei unei şosele ocolitoare, localnicii au strâns în 2014 semnături pentru restricţionarea circulaţiei maşinilor de mare tonaj prin centrul oraşului. Aceştia au cerut fie introducerea unei taxe de tranzit, bani cu care să se poată reabilita infrastructura stradală, fie construcţia centurii ocolitoare promisă doar în campaniile electorale. Cele 6.000 de semnături strânse de făgărăşeni a ajuns și pe masa ministrului Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus. De asemenea, proiectul autostrăzii dintre Braşov şi Sibiu oferea şi soluţia pentru ca Făgăraşul să scape de traficul greu, dar odată cu „retrogradarea” şoselei de mare viteză la drum expres, varianta de ocolire pentru municipiul Făgăraş rămăsese o necunoscută.