De la 1 ianuarie 2016, Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov urmează să opereze o serie de modificări în ceea ce privește circulația și traseele mijloacelor de transport în comun. Astfel, de anul viitor, trei linii de autobuz și troleibuz vor fi desființate, alte cinci își vor scurta traseul de deplasare, patru își vor unifica traseul, iar de pe alte cinci vor fi scoase anumite curse din graficele de circulație. Directorul RAT Brașov, Cristian Radu, a precizat că aceste modificări au fost propuse în contextul în care de la 1 iulie a fost introdus un nou sistem de tarifare, respectiv o călătorie este valabilă 50 de minute, timp în care călătorul poate schimba oricâte mijloace de transport dorește sau are nevoie. Totodată, din 2016 ar urma să fie efectuate și unele modificări și în ceea ce privește abonamentele de călătorie, astfel ca brașovenii care aleg transportul în comun să fie avantajați, chiar dacă în loc de o linie ar urma să folosească două sau mai multe în deplasările de zi cu zi. Toate aceste schimbări au fost avizate de către Consiliul Local Brașov în plenul de săptămâna trecută când a fost aprobat Planului de Servicii pentru anul 2016 privind transportul public local de călători în municipiul Braşov.
Astfel, pentru eficientizarea activității, Regia de Transport a decis desființarea liniei de troleibuz 11 (Rulmentul – Triaj) și a liniilor de autobuz 12 (Livada Poștei – Stadionul Tineretului) și 45 (Triaj – CET – Gară). Reprezentanții RAT Brașov au precizat că aceste linii au o încărcare redusă, iar pe aceste trasee călătorii se vor putea deplasa în continuare cu transbordare. Pin desființarea acestora ar urma să se reducă și deficitul cu patru șoferi, ținând cont că RAT are o problemă și în ceea ce privește angajarea de noi șoferi.
Trei linii nu vor mai ajunge până în Livadă
Totodată, începând din prima zi a anului viitor, liniile 2, 25, 37, 34 barat și 40 ar urma să aibă trasee mai scurte. Practic autobuzele care vor circula pe linia 2 (Rulmentul – Livada Poștei) nu vor mai avea capăt de linie în Livada Poștei, ci vor întoarce pe strada Castanilor. Linia 2 va circula astfel pe traseul: Rulmentul – str. 13 Decembrie – str. Castanilor – Bd. 15 Noiembrie (staţia Patria) – întoarcere giratoriu staţia Camera de Comerţ – str. Iuliu Maniu – str. 13 Decembrie – Rulmentul. Nici autobuzele de pe linia 37 nu vor mai circula până în Livadă, acestea urmând să întoarcă în Centrul Civic și să circule pe traseul: Craiter – Str. Hărmanului – Bd. Gării – Bd. Victoriei – Bd. Kogălniceanu – Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Str. Hărmanului – Craiter. Tot în Centrul Civic ar urma să întoarcă și linia 34 barat, iar de la 1 ianuartie 2016 autobuzele care circulă pe această linie să meargă doar pe traseul: Timiş Triaj – Ocolitoare – Str. Zizinului – Bd. A. Vlahuţă – Bd. Gării – Bd. Victoriei – B-dul Kogălniceanu – Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Bd. Al. Vlahuţă – Str. Zizinului – Ocolitoare – Timiş Triaj.
25 și 40 vor întoarce la Gară
De asemenea, și autobuzele de pe linia 25, care asigură legătura între Avantgarden și cartierul Astra, ar urma să aibă un traseu mai scurt, respectiv cu capăt de linie la Gară. Cei care vor să ajungă din Avantgarden în Astra sau invers vor trebui să ia de la Gară troleibuzul 8 sau autobuzul 23. Noul traseu al liniei 25 va fi Str. Spicului – Str. Lanurilor – Str. Agricultorilor – Str. Gh. Doja – Str. Lungă – Str. Stadionului – Bd. Griviţei – Str. Aurel Vlaicu – Bd. Gării – Gara Centrală şi retur. Ultima linie care va fi „scurtată” este 40, care ar urma să circule doar pe traseul strada Izvorului (Stupini) – Gara Brașov, renunțându-se la prelungirea liniei până la Staturn. „Precizăm că în urma modificărilor efectuate, numărul de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători scade cu mai puţin de 5 procente faţă de numărul total de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători prevăzuţi în Planul de servicii pentru anul 2015, respectându-se astfel prevederiledin Contractul privind serviciile de transport public local de călători”, au precizat reprezentanții RAT în expunerea de motive care a stat la baza aprobării planului de servicii pentru anul viitor.
Dispar și liniile 30 și 5 barat
Nu în ultimul rând, conducerea RAT Brașov a decis și să unifice patru linii de troleibuz care au traseu comun, respectiv 7 și 30, dar și 3 și 5 barat. Astfel, troleibuzele de pe noua linie 7 vor circula pe tronsonul comun Rulmentul – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal – Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ, astfel că va fi redus deficitul cu un şofer. Totodată, pe noua linie 3 mijloacele de transport în comun vor circula pe tronsonul comun Stad. Tineretului – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal – Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ.
De asemenea, graficele de circulație ale liniilor 1, 2, 5, 6 și 8 ar urma să fie modificate, respectiv să fie scoase anumite curse din intervalele orare când nu este cerere foarte mare. Astfel, în conformitate cu precizările oficialilor Regiei, s-ar reduce deficitul de șoferi cu 10 persoane. „Prin noile programe de circulaţie vor fi refrecvenţate trecerile mijloacelor de transport şi eliminate situaţiile frecvente de neefectuare a curselor afişate pe graficele orare”, au explicat reprezentanții RAT.
3 comentarii
Sincer, o idee proasta. O sa ajunga ca alte orase in care trebuie sa astepti 20-30 de minute pana iti vine autobuzul. Brasovul chiar statea foarte bine la capitolul transport in comun. Sper sa nu se strice si el la acest capitol.
Sincer, o idee proasta. O sa ajunga ca alte orase in care trebuie sa astepti 20-30 de minute pana iti vine autobuzul. Brasovul chiar statea foarte bine la capitolul transport in comun. Sper sa nu se strice si el la acest capitol.
Felicitari,dupa ce ca trebuie sa stai ca prostul 30 de minute ca nu vine autobuzul,acum le mai si scot.Ar trebui sa le spargem geamurile ca sa se invete minte.Astia de la sediu ii „indruma” pe soferi sa intarzie,sau sa nu mai plece deloc.Eram ieri in livada si asteptam 31,ajunge la si 58 acolo.In loc sa plece la si 59 cand scria pe orar pleaca la si 8 minute.Credeti-ma ca n-o vor mai duce mult asa.Probabil fura motorina si de asta tot sare cate o cursa.Din ce-am inteles asa zisele panouri informative te „avertizeaza” ca vine autobuzul cand e la 100m. Pai care mai e rostul?