Dacă în urmă cu o săptămână, numărul taximetriștilor care au solicitat municipalității majorarea tarifului pe kilometru de la 1,53 lei la 1,73 lei, pe timp de zi, și de la 1,73 lei la 1,93 lei, pe timp de noapte, era de 335, până ieri, numărul acestora ajunsese deja la 529. Practic aproape 37% din numărul total de taximetriști autorizați din municipiu au luat această hotărâre, iar numărul celor care vin la Serviciul specializat din Primărie pentru a-și depune documentele crește de la o zi la alta. Până acum, au fost înregistrate solicitări de la 103 firme care dețin 276 de mașini (din totalul de 196 de societăți care au 1.022 de autorizații eliberate), dar și de la 247 de persoane fizice (dintr-un total de 403) și de la 4 întreprinderi familiale (din 6 înregistrate) .
În total, la ora actuală în municipiul Brașov sunt autorizate 1.431 de taximetre, numărul acestora scăzând față de anul trecut, când erau 1.506 mașini care derulau această activitate. „În conformitate cu Regulamentul de taximetrie aprobat, raportat la numărul de locuitori, Brașovul ar fi trebuit să aibă doar 1.109 de taximetre. În 2007 aveam însă 1.905 taximetre, iar de atunci Primăria Brașov nu a mai eliberat nici o autorizație nouă în acest, ci le-a preschimbat pe cele existente, anul trecut, când expirau. Practic numărul taximetriștilor s-a redus în ultimii ani pe cale naturală, aceștia renunțând din diferite motive la autorizație, fie că nu mai practică meseria, fie că au plecat din țară sau chiar au decedat deținătorii acestor autorizații. Astfel, numai în ultimul an am avut o scădere a numărului de autorizații de taximetrie cu aproape 100 și în continuare nu vom mai elibera, decât în momentul în care se ajunge sub numărul de 1.109”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.
Martax și Tod nu și-au modificat încă tarifele
Cei mai mari jucători de piața taximetriei din Brașov, respectiv compania Martax, care are peste 200 de mașini proprii, și Tod Taxi, care are 140 de mașini, nu au solicitat deocamdată majorarea tarifelor. Sunt însă mașini aparținând unor persoane fizice sau juridice care au dispecerizare la cele două companii și care au decis să își majoreze tariful, astfel că dacă veți comanda o mașină la unul dintre cele două dispecerate puteți avea surpriza să fie ajunsă la dumneavoastră o mașină care practică de fapt noul sistem tarifar. Altă compania care are dispecerat propriu, respectiv Bratax, și-a modificat deja tarifele.