*Acționarii au fost convocați pentru luna decembrie să aprobe rectificarea BVC-ului
Administratorii companiei IAR Ghimbav vor propune acționarilor în luna decembrie rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul în curs. Astfel, veniturile totale ale companiei ar urma să crească cu 64,6%, de la 63,5 milioane de lei, valoare prognozată la începutul anului, la 104,5 milioane de lei, în timp ce cheltuielile vor urca cu 44,8%, de la 61,5 milioane de lei la 88,5 milioane de lei. Profitul brut ar urma să urce, astfel, de aproape șapte ori, de la 2,4 milioane de lei la 16 milioane de lei.
În bugetul de cheltuieli va fi prinsă și suma de 199.000 de lei necesară pentru „reîntregirea cheltuielor cu salariile pe întreg anul 2015”. Aceasta este, de fapt, o punere în aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 20/2015 cu privire la „reîntregirea cheltuielilor cu salariile pentru întreg anul 2015, determinate ca urmare a unor creșteri salariale în 2014 pentru o fracțiune de an”. În aceste condiții, fondul de salarii al companiei ar urma să crească de la 12,71 la 12,91 milioane de lei.
Compania brașoveană IAR Ghimbav și-a dublat afacerile în primele nouă luni ale acestui an față de intervalul similar al anului trecut, vânzările crescând de la 29,225 milioane de lei la 60,8 milioane de lei (13,75 milioane de euro), în timp ce profitul companiei a urcat de 1,25 milioane de lei la 31,60 milioane de lei (7,14 milioane de euro). Veniturile din exploatare au fost de 83,544 milioane de lei, iar cheltuielile de exploatare au fost de 63,404 milioane lei.
IAR Braşov este una dintre principalele societăţi aeronautice ale României, înfiinţată în urmă cu 90 de ani prin Decret regal. Reînfiinţată în 1968 sub denumirea de „Întreprinderea de Construcţii Aeronautice” (denumire păstrată până în 1991), devine unic producător român de elicoptere prin achiziţia, de la firma franceză Aerospaciale, acum parte integrantă a companiei Airbus Helicopters, a licenţelor de fabricaţie a elicopterelor Alouette III (în 1971) şi Puma (în 1974).
Până în prezent au fost fabricate şi livrate pe cinci continente aproape o mie de planoare, motoplanoare şi avioane uşoare – majoritatea în concepţie proprie, precum şi peste 370 de elicoptere Puma şi Alouette, în diferite configuraţii militare şi civile.În prezent, compania este concentrată pe activităţi de întreţinere periodică, reparaţii curente şi capitale la ambele tipuri de elicoptere, precum şi pe modernizarea