Dâmbovițeanul Florin Dumitru şi-a transformat pasiunea pentru arte plastice într-un business cu căsuţe din ceramică pe care le realizează manual şi pe care le vinde în magazine şi galerii de artă în mai multe oraşe, printre care Bucureşti, Braşov, Cluj, Sibiu, Sighişioara, Suceava şi Târgovişte. Antreprenorul a denumit căsuţele din ceramică „Poveşti din lut“, tocmai pentru faptul că în spatele afacerii stă pasiunea sa mai veche pentru modelarea şi înfrumuseţarea obiectelor din lut. „Sunt cel mai mare constructor de case din România, fac peste 10.000 pe an”, spune în glumă Dumitru care șI-a prezentat operele șI la Bohemians Square, eveniment care a avut loc în august la Brașov.
„Inițial am realizat căsuțe inspirate din lumea satului. Arhitectura tradițională a satului vechi românesc este o comoară și mult timp am fost fascinat de ea. Este atât de mult echilibru și armonie în proporțiile, compoziția și chiar cromatica caselor vechi, încât m-am hotărât să recreez această lume într-o manieră miniaturală, din ceramică. Ulterior am început să realizez și căsuțe inspirate din arhitectura orașelor săsești din Transilvania: Sibiu, Sighișoara, Brașov. Unele dintre ele sunt replici după case existente, cum ar fi casa Vlad Dracul din Sighișoara sau Turnul Sfatului din Sibiu. Cele mai multe, însă, sunt case în care am înglobat elemente arhitecturale caracteristice acestor orașe”, a povestit Dumitru pentru designist.ro.
Muzeele, primii clienți
Primii clienţi interesaţi de aceste produse au fost magazinele muzeelor de istorie, pentru replicile după vase neolitice şi muzeele etnografice pentru căsuţe. Florin Dumitru a investit iniţial în achiziţionarea materialelor pentru realizarea unui cuptor, a lutului şi a pigmenţilor, dar şi pentru înfiinţarea unei PFA între 2.000 şi 3.000 de lei.
Antreprenorul îşi prepară singur lutul pe care îl foloseşte, ceea ce, spune el, îl scuteşte semnificativ de cheltuielile pe care le-ar avea cu achiziţionarea materiei prime.
Preţul unei piese de artă porneşte de la trei lei, iar cea mai mare comandă a antreprenorului a fost de 500 de căsuţe pentru un singur client. „Mi s-a spus, de mai multe ori, că preţurile sunt prea mici, însă eu le consider corecte. Sunt încă entuziasmat de faptul că pot face ceea ce imi place, reuşesc să îmi acopăr cheltuielie şi chiar să am profit“.