În ședința de plen de ieri a Consiliului Județean Brașov, Executivul Județului a făcut un apel public către toți parlamentarii brașoveni ca odată cu demararea noii sesiuni parlamentare să se implice în problema rezolvării situației terenului pe care este construit aeroportul de la Ghimbav. Până nu se clarifică problema terenului, care a reintrat în proprietatea Institutului Cartofului, lucrările la acest obiectiv nu pot fi reluate, iar întreg proiectul este tras pe linia moartă. În 2009, Consiliul Judeţean Braşov a primit 200 de hectare pentru a putea demara lucrările la această investiție, ţinând cont că pe lângă terenul necesar pentru construcţiile propriu-zise mai era nevoie şi de o zonă pentru siguranţa activităţii aeroportuare, însă termenul pentru realizarea investiției era de cinci ani, după care se pierdea dreptul de administrare asupra terenului.
Parlamentarii „să purceadă la treabă”
Astfel, din iunie anul trecut, terenul a trecut din domeniul public al judeţului şi în administrarea CJ Braşov înapoi la Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov. Vicepreședintele CJ Brașov, Claudiu Coman, a subliniat faptul că demersurile în vederea prelungirii termenului de folosire a terenului la 15 ani, au demarat dinainte ca termenul să expire, însă un proiect legislativ în acest sens a fost dezbătut abia anul acesta și a fost respins tocmai pe motivul că expirase termenul. Ulterior, a fost propus un alt proiect legislativ prin care s-a cerut un nou termen pentru realizarea investiției, de 10 ani, numai că acesta a fost inițiat destul de târziu și nu a mai apucat să fie dezbătut în prima sesiune parlamentară. Executivul Județului face acum un apel către demnitari să „purceadă la treabă, iar proiectul să meargă mai departe pentru a fi aprobat de Senat și de Camera Deputaților”, după cum a precizat Claudiu Coman.
În octombrie, s-ar putea da legea
„Dacă lucrurile vor merge bine, până la sfârșitul lunii octombrie, actul normativ prin care preluăm respectivul teren pe care se realizează obiectivul, ar putea intra în vigoare. Apoi vom putea demara procedurile privind continuarea lucrărilor de finalizarea suprafețelor de mișcare, dar și a sistemului de canalizare. De asemenea, vom putea lansa și a doua etapă, respectiv licitația internațională prin care vom căuta o firmă care să finalizeze obiectivul, apoi să îl opereze. Până când nu se promulgă legea, nu putem executa nici un fel de lucrare, fiindcă se consideră că facem investiții pe proprietăți care nu sunt în posesia noastră”, a subliniat vicepreședintele CJ Brașov. Valoarea totală estimată a lucrărilor din cea de-a treia etapă, respectiv pentru suprafeţele de mişcare și canalizarea pluvială și a drenajului pentru pistă, este de 28.661.780 de lei, fără TVA. Suma totală pentru finalizarea întregii investiții se ridică însă la 57 de milioane de euro, după cum a precizat Mihai Pascu, președintele Agenției de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov, într-o conferință de presă luna trecută.
500.000 de lei pentru curățenia de pe șantier
La începutul anului, în bugetul CJ Brașov, au fost alocate 500.000 de lei necesare pentru întreținerea lucrărilor deja efectuate la aeroport. Practic, până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri, iar investiția totală se ridică la suma de 24 de milioane de euro. Societatea care a construit pista are acum obligația să mențină curățenia în incinta obiectivului și să distrugă buruienile de pe întreaga suprafață de 209 hectare, să controleze trimestrial atât suprafața de mișcare cât și acostamentele și să sesizeze CJ Brașov dacă apar exfolieri, erodări, alunecări sau fisuri. Firma care se ocupă de conservarea aeroportului mai este obligată prin contract să curețe pământul și nisipul adus de vânt care se depune în rosturile de la pistă, astfel ca să împiedice formarea de vegetație.
2 comentarii
Ba voi sunteti prosti? Cine naiba sa vina sa va opereze aeroportu’?
V-a zis Lufthansa sa va bagati mintile-n cap. Nu aveti bani sa-l faceti si sa-l operati… veti ramane doar cu pista. Degeaba faceti petitii
Ar fi cazul sa se grabeasca sa nu deterioreze lucrarile … din cite stiu nu au canalizare/drenaj facut.
Lufthansa e companie de zboruri nu operator aeroportuar. Daca isi dadea cu parerea Fraport sau Flughafen Wien atunci poti sa ei ceva mai in serios parerea, dar asa … e o parere, atit.