*Cele două companii construiesc spații de producție de 15.000 de metri pătrați
Administratorii Industrial Park Brașov au anunțat că au demarat luc rările la o nouă hală de producție pentru compania germană Preh, care își va majora spațiul de producție de la 10.000 la 23.000 de metri pătrați. De asemenea, compania va construi o nouă hală pentru Continental, care își va majora suprafața de producție cu încă 2.000 de metri pătrați, de la 22.000 de metri pătrați, cât este în prezent.
„Lucrăm la decopertare şi la aducerea reţelelor de utilităţi pentru hala Preh. La Continental avem agreată extensia, dar mai durează o lună sau două până începem lucrările. Noi livrăm halele la cheie, iar clientul vine cu echipamentele de producţie şi cu oamenii“, a declarat Mirela Rădulescu, directorul de vânzări şi marketing al grupului Icco.
Costan a început dezvoltarea Industrial Park Braşov în 2007, iar în 2008 proiectul a primit titlul de parc industrial. În noiembrie 2008, primul chiriaş a început să producă aici, iar până în 2010 a fost construit 80% din parcul de astăzi, spune Rădulescu. Parcul are dezvoltate şase hale cu o suprafaţă construită de 72.000 mp, unde lucrează 3.000 de angajaţi. Investiţia în proiect s-a ridicat la 45 mil. euro, din care 23 mil. euro au fost obţinuţi printr-un împrumut la Unicredit. Rădulescu spune că finanţarea extinderilor este deja obţinută de la aceeaşi bancă.
Noi terenuri
Parcul industrial ocupă o suprafaţă de 39 de hectare de teren, din care 29 ha achiziţionate înainte de criză. Cele şase hale existente ocupă 14 ha, iar noua hală Preh va mai acoperi încă 4 ha.
„Când vom avea noi contracte, cu siguranţă vom mai achiziţiona noi terenuri, pentru că există zonă verde în jur şi ne mai putem extinde. La cerere, securizăm terenul şi asigurăm reţelele de utilităţi. Nu construim speculativ, pentru că piaţa braşoveană nu este pregătită pentru 10.000 mp de închiriat, plus că fiecare client vrea halele diferit“, spune directorul Icco.
Pe platforma industrială operează producătorul american de electronice Benchmark, cel mai mare angajator din proiect, tipografia germană EuroDruck Services (EDS), turnătoria de alamă Johnson Metall din Norvegia, producătorul danez de rulmenţi de mari dimensiuni (folosiţi pentru turbine eoliene, spre exemplu) VP Industries, alături de producătorul german Continental Powertrain şi Preh. Construcţia parcului a fost asigurată de firmele din grupul Icco.
Preh – investiții de 7,5 milioane de euro
Nemţii produc în fabrica din Ghimbav comutatoare multifuncţionale pentru volan, comutatoare bloc lumini, sisteme de control al climei şi elemente de comandă din consola centrală. În trimestrul al treilea din 2014 compania a demarat producţia pentru panoul de control climă al noului model de Audi TT.
În 2014, compania a investit 5 milioane de euro în utilaje şi echipamente de producţie, aferente noilor proiecte câştigate. Preh dispune la Ghimbav de o suprafaţă de producţie şi depozitare de peste 10.000 de metri pătraţi. Pentru acest an compania şi-a bugetat investiţii de 7,5 milioane de euro în noi linii de asamblare şi în utilaje de producţie.
Preh România are în prezent 830 de angajaţi, urmând ca în acest an să mai fie recrutate încă 40 de persoane. Posturile disponibile sunt de ingineri dezvoltare software-hardware, ingineri calitate automatizări şi montatori electromecanici.
Continental investește șase milioane de euro
Grupul german Continental va investi șase milioane de euro în acest an în construcția unei hale care să extindă fabrica de la Ghimbav cu încă 1.700 de metri pătrați. „Continental Brașov va investi aproximativ 6 milioane euro într-o locație nouă dedicata unității comerciale Fuel & Exhaust Management, unde se vor desfășura activități de testare și validare. Clădirea va avea 1.700 mp și va fi gata până la finalul acestui an. Peste 30 de ingineri vor fi angajați în următorii doi ani pentru noul centru”, au anunțat în primăvară reprezentanții companiei.
Germanii au investit 44 de milioane de euro în fabrica din judeţul Braşov inaugurată în octombrie 2013 şi care a devenit principala unitate de producţie a diviziei Fuel Supply a concernului german, urmând să colaboreze îndeaproape cu unităţile de la Dortmund şi de la Breba. În momentul atingerii capacităţii maxime, fabrica va produce şapte milioane de unităţi anual şi va avea peste o mie de angajaţi.