*Conducerea CJ Brașov s-a întâlnit în weekend cu mai multe firme interesate de construcția și operarea porții aeriene a județului din centrul țării
Vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Mihai Veștea, s-a întâlnit în weekend cu mai multe firme interesate de construcția și operarea Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav. „Ei au mai fost interesați de construcția acestui aeroport și au purtat discuții încă de acum 12 ani cu conducerea CJ Brașov”, a spus Veștea.
Totuși, vicepreședintele CJ Brașov nu a putut să ne spună și numele firmelor din consorțiul amintit, motivând că trebuie să se uite pe cărțile de vizită pentru a ne răspunde la această întrebare. De-a lungul timpului, o singură firmă turcească și-a arătat interesul pentru construcția aeroportului de la Brașov – Tav Airport Holding. Aceasta operează 13 aeroporturi în Europa, Africa și Asia, printre care și cel mai mare aeroport din Turcia – Istanbul Ataturk. De altfel, turcii au și cumpărat caietul de sarcini pentru a participa, în 2007, la așa-zisa primă licitație pentru proiectarea, construirea șI operarea Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav.
„Ne-am convins că niciun guvern, indiferent de culoarea politică, nu a înțeles să ne acorde sprijinul în ceea ce privește realizarea aeroportului. În consecință, suntem deciși să mergem mai departe, să rezolvăm problema terenului printr-o inițiativă legislativă și să găsim modalitatea cea mai bună de continuare a lucrărilor. Aceeași importanță deosebită o acordăm terminalului intermodal și parcului logistic pe care vrem să le construim la Feldioara și pentru realizarea cărora mizăm inclusiv pe sprijinul și lobby-ul comunității de afaceri, ca beneficiară a serviciilor oferite prin aceste facilități”, a declarat Veștea ieri în cadrul unei întâlniri cu oamenii de afaceri.
Până la această oră, Consiliul Judeţean a cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro pentru aeroport. „Pentru finalizarea obiectivului vom avea nevoie de aproximativ 50 de milioane de euro, dacă ne raportăm la estimarea de un milion de călători pe an, sau de 30 de milioane de euro, dacă luăm în calcul 400.000-500.000 de călători pe an, o cifră mai realistă în condiţiile actuale”, a explicat vicepreşedintele CJ Braşov, Claudiu Coman.
Deocamdată, lucrările la aeroport nu pot continua, deoarece nu este decisă situația juridică a terenului. Totuși, se speră ca în perioada următoare să se găsească o formulă cât de cât decentă pentru rezolvarea situației.
Proiecte de investiții în domeniul sanitar
Tot în ideea asigurării unei infrastructuri de calitate, CJ Brașov pregătește proiectele în vederea accesării de fonduri europene prin POR 2014-2020, pentru modernizarea a trei drumuri care fac legătura cu județele învecinate.
În ceea ce privește îmbunătățirea calității vieții locuitorilor județului nostru, conducerea CJ are în vedere continuarea proiectelor de apă și canalizare și adoptarea unui plan de management integrat al deșeurilor. De asemenea, sunt în pregătire proiecte de investiții în domeniul sanitar, care vizează modernizarea Spitalului Județean și a celorlalte unități spitalicești din subordinea CJ, astfel încât să fie asigurate condiții pentru o îngrijire optimă a pacienților și un act medical de calitate.
Nu sunt uitate educația, cultura sau facilitățile pentru petrecerea timpului liber, domenii în care administrația județeană are atribuții și care contribuie la sporirea calității vieții locuitorilor județului Brașov. În acest sens, Consiliul Județean este partener în proiectul „Brașov, Capitală Europeană a Culturii – 2021” și susține candidatura municipiului la organizarea Jocurilor Olimpice de iarnă pentru Tineret – 2020.