Proiectul terminalului intermodal de marfă de la Feldioara a fost singurul dintre cele șase propuse la nivel național care au ajuns în dezbaterea Consiliului de Administrație al CFR, respectiv singura instituție care putea accesa banii europeni din tranșa 2007 – 2013 pentru implementarea sa. Cu toate acestea, proiectul a fost tras pe linia moartă, odată cu schimbarea conducerii Ministerului Transporturilor și apoi a conducerii companiei de căi ferate, în primăvara lui 2013, după cum a precizat consilierul județean Mariana Câju. Deși a fost întocmită întreaga documentație necesară și s-a ratat accesarea fondurilor europene puse la dispoziție până în 2013 pentru astfel de obiective, proiectul nu a mai fost inclus în master planul de transport elaborat de Guvern anul acesta, în vederea accesării de finanțări nerambursabile.
„Parlamentarii social-democrați de Brașov au acuzat Consiliul Județean că a depus cu întârziere documentația pentru acest proiect la Ministerul Transporturilor și de aceea investiția nu a mai fost inclusă în master plan, lucru ceea ce nu este deloc adevărat. Există încă din data de 30 august 2012 un ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea strategiei de transport intermodal din România, din care reiese foarte clar că la Brașov era prevăzută construcția unui asemenea obiectiv. CJ Brașov a urmat toți pașii procedurali pentru a se ajunge la depunerea cererii de finanțare către autoritatea de management, de la preluarea de la Primăria Brașov, care până în 2009 a făcut studiul de fezabilitate, la emiterea de hotărâri ale autorităților implicate, respectiv Consiliile Locale Brașov și Feldioara și Consiliul Județean”, a subliniat Mariana Câju.
Bani pierduți
Aceasta a mai precizat faptul că România a pierdut 50 de milioane de euro puse la dispoziție de către Uniunea Europeană în perioada 2007 – 2013 pentru construcția unor astfel de terminale intermodale de marfă. Proiectul terminalului intermodal nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. Din păcate, actualul Guvern a dat semne clare până acum că nu şi-ar dori ca acest proiect să fie realizat. Terminalul intermodal ar fi făcut posibilă o mai uşoară mobilitate a transportului de mărfuri, iar investiția era evaluată la suma de 20 de milioane de euro.