Se lucrează la foc continuu la drumul care va lega cartierul Noua de centura Brașovului și care va permite, totodată, și devierea traficului greu de pe Calea București în vederea asigurării aprovizionării centrelor comerciale din zonă. Primarul George Scripcaru a remarcat faptul că lucrările, care au demarat la începutul lunii februarie, au evoluat foarte bine, până în prezent, 30% din întreg proiectul fiind finalizat. „Având în vedere ritmul în care lucrează constructorul, cred că implementarea acestui proiect va fi finalizată până la finele acestui an. Odată finalizată construcția acestui drum, brașovenii vor avea la dispoziție o arteră de legătură între cartierul Noua și ocolitoarea municipiului”, a punctat primarul Brașovului.
Astfel, muncitorii de la Eurostrada, compania care a câștigat contractul pentru această investiție, au finalizat lucrările la fundațiile de piatră spartă aproape pe toată lungimea drumului care are 2,145 km. De asemenea, pe un tronson de 600 de metri s-a făcut și amenajarea canalizarea pluvială, iar pe segmentele unde s-au finalizat fundațiile, au început lucrările de amenajare a rigolei carosabile urmând să se treacă la montarea bordurilor, amenajarea zonelor verzi, a pistelor de biciclişti şi a trotuarelor.
Investiție de aproape 9 milioane de lei
Valoarea lucrărilor după licitaţie este de 8,65 milioane de lei, faţă de valoarea estimată iniţial de 11,45 milioane de lei. Investiţia beneficiază de finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, astfel că proiectul că până la finele acestui an vor trebui efectuate și decontările pentru lucrări. Noul drum care mai este numit și „ocolitoarea de shopping”, fiindcă asigură accesibilitatea către zona economică de sud-est pornește de la intersecţia străzilor Laminoarelor cu Prunului (imediat din apropierea actualei porţi de intrare în Uzina Roman lângă fosta staţie de betoane), subtraversează Calea Bucureşti şi Calea Ferată Bucureşti – Braşov (CF 300), pe traseul vechii linii ferate uzinale care aparţinea uzinei Roman şi care a fost dezafectată, merge câteva sute de metri în paralel cu calea ferată către staţia de betoane, apoi face legătura cu Tronsonul I al Ocolitoarei Braşov. Pe această nouă arteră ar urma să fie amenajate trei sensuri giratorii.