Maramureşul, Transilvania, Delta Dunării şi Bucureştiul vor fi promovate prin intermediul gastronomiei româneşti într-un nou serial, intitulat „Aventuri cu mâncare şi vin, în România”, care va avea premiera pe 23 mai, de la ora 20.00, la televiziunea Travel Channel.
Seria de documentare „Aventuri cu mâncare şi vin, în România/ Food and Wine Adventures: Romania” este un program prezentat de Jenny Powell, o cunoscută vedetă de televiziune din Marea Britanie, şi Olivier Magny, un expert în vinuri din Paris. Noua serie cuprinde şase episoade de câte 30 de minute, care vor fi difuzate în România, pe Travel Channel, în fiecare sâmbătă, începând din 23 mai, de la ora 20.00.
Primul episod din această serie este dedicat Maramureşului, oraşului Baia Mare şi cimitirului de la Săpânţa. Următoarele episoade din seria „Aventuri cu mâncare şi vin, în România” sunt dedicate, pe rând, altor zone importante din România, respectiv Braşov, Cluj, Constanţa, Arad şi Bucureşti.
Mici producători, metode tradiționale
În noua serie „Aventuri cu mâncare şi vin, în România”, Jenny Powell şi Olivier Magny pornesc într-o călătorie de descoperire culinară prin România. Aceştia prezintă mici producători care lucrează încă după metode tradiţionale, vizitează târguri de produse, podgorii şi ferme şi mănâncă într-unele dintre cele mai bune restaurante din ţară. În vizita lor, Jenny şi Olivier se îndreaptă spre nord, către Maramureş, înainte de a intra în Transilvania, ajungând în cele din urmă pe ţărmul Mării Negre.
„Aventuri cu mâncare şi vin, în România” îşi propune să continue campania de promovare a României, prin intermediul Travel Channel, începută prin trilogia documentară „Wild Carpathia”, care a fost difuzată în perioada 2011 – 2013, la nivel internaţional, de această televiziune. Spre deosebire însă de „Wild Carpathia”, în care România a fost promovată şi prin intermediul unor personalităţi precum prinţul Charles al Marii Britanii, principesa Margareta şi Ivan Patzaichin, noul serial „Aventuri cu mâncare şi vin, în România” nu va pune accentul pe astfel de persoane celebre, ci pe oameni obişnuiţi şi pe lucruri şi locuri ascunse şi inedite.
Filmările pentru acest serial s-au întins pe parcursul a aproximativ patru săptămâni, în septembrie şi octombrie 2014, fiind realizate de echipa Scripps Networks Interactive, care deţine Travel Channel, şi de cea a companiei de producţie Tuesday’s Child, în frunte cu producătorul Eoin O’Shea.
Vânătoare de trufe sălbatice
Toamna trecută, Jenny Powell a mers la o vânătoare de trufe sălbatice, recoltate cu ajutorul unor câini, în pădurile din jurul Braşovului. Vedetele noii serii au fost, de asemenea, la producători de şampanie şi vin spumant, la Azuga, unde Olivier a aflat mai multe despre procesul tradiţional de producţie.
Travel Channel a fost lansat în 1994 şi este disponibil în 21 de variante lingvistice în 130 ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globală a Scripps Networks Interactive, Inc.