*DoDo Pizza va ataca piața Bucureștiului abia în 2017, când va începe să se extindă și în restul țării
Un antreprenor cu origini transnistrene, Sergiu Bolocan, a adus în România prima franciză rusească de pizza. Bolocan a investit 260.000 de euro în primul restaurant DoDo Pizza din România, deschis la Brașov în urmă cu cinci luni. „Am intrat pe profit operațional din a treia lună”, povestește antreprenorul care a părăsit Transnistria în 1998, alături de familia sa, la câțiva ani după ce rușii ocupaseră regiunea.
„Am făcut liceul la Focșani, după care ne-am mutat la București unde am pornit tot felul de afaceri care în acest moment nu mai au potențial de creștere. Mi-a venit ideea unei pizzerii pentru că sunt mai aproape de oameni, de clienți, pot să văd dacă sunt sau nu mulțumițI”, povestește antreprenorul.
Auzind despre brandul DoDo Pizza șI extinderea sa uimitoare, Sergiu s-a dus în Siberia, în orașul Syktyvkar, de unde a pornit business-ul. „Au 30 de francizați în toată Rusia, iar România a fost prima țară unde au ieșit în afara Rusiei. Acum au început să poarte discuții pentru extindere șI în Estonia sau Kazahstan, țări care au avut de-a face cu rușii mai îndeaproape decât România”.
Vrea să deschidă o pizzerie în Coresi Shopping Resort
Bolocan caută investitor pentru deschiderea unei pizzerii sub brandul Dodo Pizza în Coresi Shopping Resort, mall-ul care stă să se deschidă pe platforma fostei uzine de tractoare. „Am venit cu un plan de afaceri avantajos pentru investitor. Practic, el creditează o firmă pe care o vom face împreună cu 400.000 de lei, mai puțin de 100.000 de euro. Investitorul va primi în fiecare lună 7% din vânzări, iar după patru ani, perioadă în care îșI va recupera investiția, va rămâne acționar cu 30%, urmând să primească această cotă din profit, dar nu mai puțin de 5% din venituri”, a explicat Bolocan.
Ideea de business este una standard care va fi aplicat șI la o altă locație care se va deschide în Brașov, în cartierul Astra. „Noi avem o politică destul de clară. Dacă nu livrăm pizza în 45 de minute de la primirea comenzii, clientul are dreptul la o pizza gratis. În acest moment sunt zone pe care nu le putem acoperi, deoarece pizza ar ajunge rece, iar clientul ar fi nemulțumit. Singura soluție ar fi deschiderea unei noi locații care să aprovizioneze șI zonele care acum nu pot fi acoperite pe acest standard”.
Axați pe delivery
Deși locația actuală este una destul de mare – 450 de metri pătrațI în interior șI 300 de metri pătrați pe terasă, antreprenorul spune că este mai mult interesat de segmentul de delivery. „În acest moment, avem 60% din venituri din restaurant șI 40% din delivery, dar ne dorim să ajungem la 70% din delivery șI 30% din restaurant”, a explicat Bolocan. „Am gândit restaurantul mai mult ca un showroom, astfel încât cei care doresc să ni se alăture să vadă despre ce este vorba, cu ce venim nou și care este gândirea noastră în materie de business”.
Bolocan deține master-franciza pe România, dar nu vrea să se apuce de acordat francize mai devreme de 2017. „Într-o franciză, cel mai greu este să îl controlezi pe francizat dacă respectă standardele impuse de francizor. În acest moment nu avem această posibilitate, dar în doi ani vom reușI să ne punem la punct și pe acest segment”, a explicat Bolocan.
Tot în 2017 ar urma să fie atacată și piața Bucureștiului. „În acest moment piața din București este de o concurență acerbă șI nu ne permitem să intrăm pentru a ataca tot orașul. Când vom intra, va trebui să deschidem mai multe restaurante șI puncte de delivery pentru a nu fi nevoițI să explicăm că nu putem face livrări în anumite zone pentru că nu ne-am putea respecta standardele”.
În Rusia livrează pizza cu dronele
Inițiatorii business-ului DoDo Pizza au efectuat în vara anului trecut prima livrare de pizza cu ajutorul unei drone.
Drona a finalizat livrarea în doar jumătate de oră, iar după această livrare proprietarii business-ului s-au gândit ca livrarea cu drone să devină o practică obișnuită.
Dronele au fost dotate cu tot ce este necesar pentru a asigura livrările – camere video monitorizate de managerul restaurantului care solicită clientului să se asigure că pizza îi parvine. În momentul în care managerul se asigură că clientul este la punctul de livrare, pizza este coborâtă la sol cu ajutorul unui cablu. Totuși, dronele nu acceptă numerar, plățile trebuind efectuate cu ajutorul cardului în momentul comenzii.
4 comentarii
Sunt convins ca rusii au si retete si produse de foarte buna calitate(superioare chiar UE) SI NU POT DECAT SA-I UREZ SUCCES
succes si realizari frumoase .
Conteaza calitatea.O asigura neamtul,romanul ,rusul ori moldoveanul nu conteaza.Calitatea.Fiind deputat am propus sa avem un minister al calitatii.Calitate in medicina,calitate in alimentatie,calitate in justitie si
in servicii.Numai prin calitate vom trai mai bine,vom avea o viata mai placuta.In rest ,bafta Serghei Nicolaevici!.