Stiri Brasov

S-au reluat lucrările pe ocolitoarea Brașovului. Până la finele anului se închid șantierele și se va circula în regim de autostradă

ocolitoare Brasov tronson 1 15 feb 2015 (3)Până la finele anului, șoferii care tranzitează Brașovul vor avea la dispoziție o ocolitoare pe care se va putea circula în regim de autostradă de la un capăt la celălalt, respectiv pe toți cei aproximativ 17 km. Cel puțin acestea sunt promisiunile Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), care a precizat că atât pe primul tronson (unde lucrările fuseseră abandonate din iulie 2013, după insolvența constructorului), cât și pe cel de-al doilea, chiar dacă este iarnă, a început deja să se lucreze.

Până pe 7 noiembrie, se dublează tronsonul II

Proiectul centurii ocolitoare a Brașovului este finanțat și din fonduri europene, astfel că investiția trebuie, oricum, finalizată până la finele lui 2015, altfel se pierd banii. Termenele recent avansate de CNADNR pentru finalizarea lucrărilor sunt de 7 noiembrie, pentru lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care face legătura între DN 11 și DN 13, și 16 decembrie, pentru finalizarea primului tronson care leagă DN 1 de DN 11.

Lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care presupun inclusiv amenajarea unui pasaj suprateran la intersecția cu drumul județean spre Sânpetru, sunt realizate de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei. Ținând cont că la poduri şi pasaje au fost turnaţi pilonii în vederea dublării, de la amenajarea tronsonului în 2009, muncitorii au început deja lucrul la pasajul dinspre Stupini, în zona de legătură cu tronsonul III, care este de altfel singurul care a fost amenajat în întregime și, teoretic, s-ar putea circula pe el în regim de autostradă. Contractul de execuție a fost semnat încă din 7 august, însă trei luni au durat doar lucrările de proiectare.

Lucrările au fost „conservate” bine 

Pe primul tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă Alpine Bau care a abandonat şantierul în iunie anul trecut, după ce a intrat în insolvenţă. „În urma întocmirii Expertizei Tehnice a lucrărilor executate în cadrul Contractului «Construcția Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov Lot 1: Tronson I, DN1 – DN 11» starea tehnică a acestora a fost evaluată ca fiind bună. De asemenea, în urma întocmirii expertizei tehnice, valoarea contractului de lucrări a rămas aceeaşi: 59.556.175,71 lei fără TVA”, au precizat reprezentanții CNADNR.  Acest contract a fost atribuit asocierii de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, iar valoarea contractului au ajuns la această valoare, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care s-au dus de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, însă din cauza intemperiilor unele lucruri nu mai corespund deja din punct de vedere tehnic. Ocoltioare Brasov tronso I DN 11 feb 2015 (7)

Lucrările pe acest tronson au fost reluate, oficial, pe 16 decembrie, iar, pentru început, în zona intersecției cu DN 11, unde urmează să fie amenajat un pasaj peste calea ferată, au fost aduse grinzile care urmează să fie montate între pilonii care au fost ridicați deja de constructorul inițial.

3 Comentarii

  1. Va rog sa explicati cititorilor ce inseamna “regim de autostrada” penrtu ocolitoarea Brasovului.
    Viteza limitata la 80km/h, nu exista banda de urgenta, giratorii, semafoare, nu exista spatii de parcare, etc

  2. … adica drum expres.

  3. Adica bani multi pentru lucrari proaste

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*