Proiect futurist al municipalității brașovene. Primul pod hobanat din Brașov se va construi în zona Micșunica, iar investiția nu este una de „fală”, ci o necesitate.
Ținând cont că lungimea deschiderilor pasajului pentru a se putea traversa magistrala de cale ferată era destul de mare (cele două deschideri peste calea ferată au 78 de metri, iar la noi în țară nu se fabrică grinzi din beton de o asemenea lungime), soluția optimă era construcția unui pasaj pe o astfel de structură metalică, care este susținută cu cabluri din oțel. Astfel de poduri futuriste, asemenea celebrului pod din San Francisco, au început să se amenajeze și la noi în țară, chiar dacă nu sunt atât de impunătoare precum cel de peste ocean. Cel mai vechi pod hobanat este cel de la Agigea, însă, în ultimii ani au mai apărut astfel de construcții și în zona Câmpina, peste DN 1, dar și în Capitală, Pasajul Basarab.
Va atinge o înălțime de 60 de metri
Pasajul de la Brașov ar urma să asigure legătura între B-dul Saturn și tronsonul I al ocolitoarei Brașovului, accesul spre cele două cimitire de la Micșunica, dar și să faciliteze legătura dinspre și spre „ocolitoare de shopping” (Noua – tronsonul I al ocolitoarei). Conform proiectului tehnic care urmează să fie definitivat până la finele lui februarie, se va amenaja un drum de 1,7 km, iar pasajul hobanat în sine va avea o lungime totală de 0,71 km. Pilonul de care vor fi prinse cablurile de susținere va ajunge până la o înălțime de 60 de metri, iar gabaritul sub calea ferată va fi de 10,8 metri. „Construirea unui pasaj care să asigure dezvoltarea zonei, dar și o legătură între cartierul Astra și ocolitoarea Brașovului era o necesitate. Am gândit acest pasaj sub forma unui pasaj hobanat, pentru că e cea mai bună soluție tehnică având în vedere deschiderile mari pentru traversarea căii ferate. În acest fel vom asigura și legătura cu cele două cimitire din zonă”, a explicat primarul Brașovului George Scripcaru.
Șapte sensuri giratorii
Pasajul va avea patru benzi de circulație, trotuare pe ambele părți și sistem de iluminat pe mijloc. Acesta va pleca din zona Policlinicii Astra și va traversa calea ferată spre câmp. Pe noul drum care va fi amenajat până la ocolitoare vor fi șapte sensuri giratorii: primul va fi în zona policlinicii, cel de-al doilea pe prelungirea străzii Crinului sub pasaj înainte de calea ferată, cel de-al treilea va fi pe câmp la capătul pasajului și va asigura practic accesul către cele două cimitire, alte trei giratorii vor fi pe câmp (având în vedere PUZ-ul aprobat pentru această zonă și viitoarea dezvoltare), iar ultimul la intersecția cu ocolitoarea. Investiția este estimată la 82 de milioane de lei, fără TVA, iar lucrările ar urma să dureze aproximativ doi ani și jumătate. „Ne propunem ca finanțarea pentru această investiție s-o atragem din fonduri europene, având în vedere că este un proiect integrat care asigură dezvoltarea zonei”, a punctat primarul Brașovului.
3 comentarii
Sa speram ca se va si finaliza,ca altfel daca tine cat proiectul aeroportului….
Nu stiu ce ar fi facut alt primar,dar cel de astazi a facut o multime de lucruri bune,si sunt convins ca incepand din anul acesta ne putem permite sa abordam si asemenea proiecte.
Toti acesti ani care au trecut,pentru cei carcotasi,s-au cei care nu cunosc li se poate pune in fata,foarte lunga cu lucrurile ce s-au realizat in BRASOVUL frumos
Mai sunt si probleme cum ar fi pretul apei(care este apsurd)si unele lucrari care se fac de mantuiala si foarte proasta calitate…(vezi piata sfatului unde sa unplut de bordurile facute de putin tinp,totul este stranb si prost facut)dar poate ca nu mai sunt nici meseriasi??Succes Dle.Primar
un plan genial! Saracii aia de stau in blocurile alea din imagine o sa poate sa-si puna hainele la uscat din casa direct pe cablurile podului