*Ţăndărică şi Kappl, doi dintre fondatorii Phoenix, au susţinut programul artistic al României
Braşovul este prezent la a 48-a ediţie a Târgului de Turism de la Stuttgart prin Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din Judeţul Braşov (APDT) şi prin reprezentanţii Castelului Bran. „ APDT Braşov şi reprezentanţii Castelului Bran promovează mitul Dracula care continuă să suscite interes în rândul publicului. Un element de atracţie la standul Braşovului îl reprezintă şi păpuşa gonflabilă Dracula, alături de care participanţii la târg se pot fotografia”, a declarat Cristian Macedconschi, directorul APDT Braşov.
La târg este prezentă şi o agenţie de turism care oferă vouchere gratuite pentru cazare la Braşov. „Voucherele sunt distribuite participanţilor la «roata norocului» în urma căreia pot beneficia de 2 tipuri de vouchere care oferă cazare pentru 2 persoane timp de 3 zile, cu mic dejun inclus sau cazare pentru 2 persoane timp de 3 zile, cu mic dejun şi zbor gratuit cu companii low cost. Beneficiarii trebuie să îşi plătească taxele de aeroport şi mesele. Participarea la program trebuie confirmată până la sfârşitul lunii ianuarie, iar oferta este valabilă pentru perioada 1 mai – 30 noiembrie”, mai spune macedonschi.
România participă ca ţară parteneră la ediţia din acest an a târgului de turism CMT Stuttgart (Caravan-Motor-Tourismus). Ţara noastră se prezintă în acest an cu un program artistic special care are ca temă „România autentică”. Programul artistic este susţinut de Ovidiu Lipan Ţăndărică şi Nicolae Voiculeţ (care au fost desemnaţi ambasadori ai turismului românesc), împreună cu Marius Mihalache la ţambal, Mihai Neniţa la vioară, Jezebel – voce, Cristi Gram – chitară electrică, Josef Kappl – chitară bas şi cvartetul Amadeus. Aceştia au interpretat Ciocârlia într-o manieră unicat, Ovidiu Lipan Ţăndărică bătând toaca în cadrul momentului artistic. Prestaţia României a fost completată de o prezentare de modă inedită a creatoarei Liliana Turloiu, în care tinere românce au prezentat costumul popular tradiţional din colecţia „Zestrea”. Costumele prezentate sunt inspirate din creaţia sculptorului Constantin Brâncuşi.
Prezenţa României ca ţară parteneră se bucură de interes din partea publicului german, având în vedere că la standul României, aflat în hala centrală a târgului, au loc pe parcursul celor 9 zile de expoziţie (17-25 ianuarie a.c) o serie de evenimente care prezintă România şi atracţiile ei.
România participă la târgurile de turism pentru creşterea notorietăţii ofertei turistice a ţării noastre, precum şi pentru creşterea implicită a circulaţiei turistice. Germania ocupă locul întâi în topul ţărilor generatoare de turişti străini. Potrivit statisticilor oficiale, în 2014, peste jumătate de milion de cetăţeni germani au vizitat România beneficiind de serviciile turistice oferite de operatorii economici din acest domeniu.
Târgul de la Stuttgart este considerat cea mai mare manifestare pentru public din Europa, depăşind constant în ultimii ani cifra de 200.000 de vizitatori.