Paul Brummell, noul ambasador al Marii Britanii la Bucureşti, susţine că producătorii de cârnaţi din Transilvania îşi pot face loc pe piaţa din insulă.
„Sunt oportunităţi pentru companiile româneşti de la producătorii de haine, până la IT şi producătorii de cârnaţi din Transilvania”, a spus sursa citată.
Piaţa din Marea Britanie s-a aflat în aria de interes a exportatorilor români odată cu intrarea României în UE, având în vedere că această economie se clasează printre primele din Europa la puterea de cumpărare, dar şi ca apetit pentru consum. Producătorii de automobile, alimente, echipamente industriale sau furnizorii de servicii s-au înghesuit să lege contacte de afaceri cu această destinaţie.
Rezultatele se văd în cifrele de export, livrările către Marea Britanie crescând cu două treimi în ultimii şapte ani, iar la sfârşitul anului trecut au depăşit pentru prima dată pragul de două miliarde de euro, nivel ce ar urma să fie surclasat şi la sfârşitul acestui an.
Diplomaţia economică britanică a pus România în centrul strategiei sale de export şi investiţii pentru până în 2020 alături de alte opt economii din estul Europei. Miza sunt câştigurile într-o regiune ale căror economii ar urma să crească într-un ritm mai alert decât cele din zona euro. „România este una dintre ţările care au o rată de creştere economică mai mare decât media europeană”, spune Paul Brummell.
Interesul britanicilor în România este alimentat şi de cele peste 20 miliarde de euro pe care Uniunea Europeană le-a alocat economiei locale pentru investiţii în următorii şapte ani, iar atenţia este îndreptată cu precădere către infrastructură, energie, inginerie civilă, securitate, servicii mediale şi comerţ electronic.