Stiri Brasov

Compania de Drumuri a pus doar plombe pe „drumul rușinii” și pe drumul spre Moeciu. Nu le-a reabilitat în totalitate așa cum promisese

Drum Moeciu asfaltare si gropi (7)Anul acesta, două drumuri județene, respectiv DJ 104 (Șercaia – Hoghiz) și DJ 112 F (Moeciu de Jos – Moeciu de Sus), au trecut în administrarea Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi Naționale (CNADNR) pentru a fi reabilitate. Deși promisiunile date în primăvară de conducerea CNADNR erau că cele două șosele vor fi reabilitate total încă din acest an, drumarii au reușit doar să facă mici cârpeli. Reprezentanții CNADNR susțin că, în total, pe DJ 104, care acum a devenit DN 1 S, s-au făcut plombări pe 10.350 de mp și s-a reușit turnarea de covor asfaltic doar pe raza localităților Cuciulata și Fântâna, respectiv pe aproximativ 3 km din cei 24 de km cât are acest drum. „În vederea aducerii drumului la un nivel de viabilitate corespunzător pe tot traseul, dar şi în vederea asigurării elementelor geometrice caracteristice unui drum naţional este necesară executarea unor lucrări de investiţii. Astfel, CNADNR SA va include în programul de investiţii lucrarea «Reabilitare drum DN 1S, km 0+000 – km 24+000 Şercaia – Hoghiz»”, au precizat reprezentanții CNANDNR.

Înainte ca drumul să fie inclus în categoria drumurilor naţionale, cu o finanţare primită de Consiliul Judeţean Braşov de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, au fost reabilitate sectoarele de drum din intravilanul localităţilor Şercaia, Comăna şi parţial Părău, valoarea estimată a lucrărilor fiind de 9,6 milioane de lei, sumă din care s-au primit de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice doar şapte milioane de lei, astfel că la Părău a fost reabilitată doar o porţiune a acestei artere.

 

Se lucrează la plombarea drumului spre Moeciu

Drum Moeciu asfaltare si gropi (10)Totodată, și pe DJ 112 F (DN 73F) spre Moeciu de Sus, care a fost preluat de CNADNR doar din luna iulie, lucrările de întreținere periodică au demarat în 20 octombrie, fiind cârpite zonele unde carosabilul se afla într-un stadiu avansat de degradare. Lucrările de plombare se vor finaliza pe 30 noiembrie. Conform expertizelor tehnice efectuate de către reprezentanții administraţiei judeţene, pe această șosea ar fi nevoie de reparaţii, dar şi de lucrări de extindere a capacităţii acestei artere care are o lungime de 8,4 km, dar şi de reamenajarea elementelor geometrice şi de efectuarea unor amenajări necesare scurgerii apelor pluviale.

Consiliul Judeţean a întocmit proiectul tehnic pentru repararea acestui drum, anul trecut, iar în conformitate cu estimările făcute de proiectant ar fi nevoie de 19.038.550 de lei (4,16 milioane de euro) pentru realizarea investiţiei, ţinând cont că pe anumite tronsoane este nevoie şi de consolidări ale terasamentului, dar şi de montarea unor ziduri de protecţie pentru a evita alunecările de teren de pe versanţi.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*