Stiri Brasov

Şantierele întârziate de pe ocolitoarea Braşovului se vor redeschide în noiembrie, dacă… vremea va fi bună

Stadii lucrari ocolitoare, poze de la CNADNR (24)Deşi contractele de lucrări pentru continuarea lucrărilor atât pe primul tronson al şoselei ocolitoare a Braşovului, cât şi pentru dublarea celui de-al doilea tronson al centurii au fost semnate încă din luna iulie, şantierele nu au fost deschise nici până în ziua de astăzi. Chestionaţi cu privire la cauzele acestor întârzieri, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au precizat că lucrările pe primul tronson vor fi reluate „în cel mai scurt timp”, luna viitoare urmând să se semneze ordinul de începere a lucrărilor.

Pe tronsonul II s-a lucrat la partea de proiectare

În ceea ce priveşte proiectul de dublare la două benzi pe sens a celui de-al doilea tronson, care face legătura între DN 11 şi DN 13, reprezentanţii CNADR ne-au declarat că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat încă din data de 7 august, dar, în conformitate cu contractul de execuţie, constructorul a avut un termen de trei luni să se ocupe de partea de proiectare. Timpul efectiv pentru lucrări este de 12 luni, ca de altfel şi în cazul primului tronson, unde lucrările sunt executate deja în proporţie de 56%. „Lucrările aferente Contractului «Proiectare şi Execuţie Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov,  Tronson II, DN 11 – DN 13» vor fi demarate în decursul lunii noiembrie, în cazul în care condiţiile meteo sunt favorabile”, se precizează în răspunsul transmis de CNADNR.

Expertiza care a întârziat lucrările

Pe primul tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă Alpine Bau care a abandonat şantierul în iunie anul trecut, după ce a intrat în insolvenţă. „A fost necesară organizarea unei noi licitaţii pentru expertizarea lucrărilor efectuate de antreprenorul iniţial, în vederea remedierii posibilelor degradări la lucrările existente, apărute de la data rezilierii contractului de lucrări şi până la data semnării noului contract”, a motivat CNADNR. Acest contract a fost atribuit asocierii de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, iar valoarea contractului a ajuns la 59,556 milioane de lei, fără TVA, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care s-au dus de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, însă din cauza intemperiilor unele lucruri nu mai corespund deja din punct de vedere tehnic.

Pe cel de-al doilea tronson contractul a fost adjudecat de asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei pentru dublarea celor 4,92 km.

Nu există riscul pierderii finanţării

Ţinând cont că investiţiile de pe cele două tronsoane ale centurii sunt finanţate şi din fonduri europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi de la bugetul de stat, reprezentanţii CNADNR susţin că, în prezent proiectele nu prezintă riscuri din punct de vedere al finanţării, termenul de finalizare al lucrărilor, conform Contractului de Finanţare, fiind 31 decembrie 2015, iar pentru ambele proiecte durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni, astfel că, teoretic, ar fi timp suficient, dacă nu mai intervin alte blocaje.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*