Muncitorii de la Roman SA nu au reuşit luna trecută să producă niciun camion, reiese din datele furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA), care arată că în primele opt luni compania braşoveană a produs cinci camioane, acelaşi număr anunţat şi după primele şapte luni ale acestui an.
Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 29,2% în primele opt luni, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 64.474 unităţi, în vreme ce livrările de autoturisme au consemnat un avans de 29,7%, la 53.816 de unităţi, potrivit datelor transmise de APIA. Faţă de luna iulie, vânzările de autovehicule noi au înregistrat o scădere de 25,3%, la 7.455 de unităţi, iar livrările de autoturisme s-au redus cu 30,4%, la 5.959 unităţi.
În România, vânzările sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către companii, acestea reprezentând 71% din volumulul total înregistrat în intervalul ianuarie – august. „Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrând creşteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014 (datele după opt luni fiind: Franţa +1,6%, Germania +2,6%, Italia +3,5%, Spania +16,4%, Marea Britanie +10,1%). Ar fi însă de remarcat faptul că în luna august 2014, în jumătate din ţările Europei vestice volumele au fost mai mici decât cele din august 2013″, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Asociaţia semnalează faptul că în primele opt luni ale anului înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu circa 5,5% (8.300 unităţi) comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cu toate acestea, volumul maşinilor rulate (peste 139.000 unităţi în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi, de aproximativ trei ori mai mare. Comparativ, în 2013 raportul a fost de 4 unităţi rulate la unul nou.
La autoturisme noi, topul vânzărilor pe mărci după opt luni este condus de către Dacia, cu 17.792 unităţi (33,1% din total), urmată de Volkswagen (5.491 unităţi/ 10,2%), Skoda (5.042 unităţi/ 9,4%), Ford (3.741 unităţi/ 7%), Renault (3.635 unităţi/ 6,8%) şi Opel (2.433 unităţi/ 4,5%).
Pe modele, situaţia a rămas neschimbată, Dacia Logan fiind cel mai bine vândut model în luna august, dar şi după opt luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf. Producţia auto a scăzut cu 8,4% în intervalul analizat, la 252.119 de autovehicule, din care 85% au fost asamblate de Dacia, 14,8% de Ford şi 5 unităţi de către Roman Braşov.