*Compania Softrans vrea să ajungă la performanţa de a parcurge distanţa dintre Bucureşti şi Braşov într-o oră şi jumătate
Ieri, cu trei minute înainte de ora anunţată, neanunţat de angajaţii CFR şi parcă puţin timid, trenul Hyperion şi-a făcut apariţia în gara Braşov. Din tren au coborât doar o mână de oameni mulţumiţi că au făcut drumul în condiţii mult peste cele oferite de societatea naţională de căi ferate a României. De acum până la primăvară, trenul de cinci milioane de euro al celor de la Softrans îşi va tot face apariţia în urbea de la poalele Tâmpei.
Ca şi pe ruta Bucureşti-Constanţa (frecventată de transportatorul privat între 1 august şi 13 septembrie), trenul Hyperion va avea internet gratuit, iar biletul va costa cu peste 40% mai puţin decât la CFR Călători. Concret, la aceeaşi durată de parcurs (două ore şi 40-50 de minute) pe ruta Bucureşti-Braşov, biletul la trenurile private Hyperion costă 30 de lei, în timp ce la trenurile transportatorului de stat CFR Călători costă 50,5 lei – InterRego, clasa a II-a.
Fiind la începutul acestui nou experiment, Softrans oferă tarife promoţionale care lovesc frontal oferta clasică a CFR Călători. Dacă pe Bucureşti-Braşov diferenţa de preţ este de 40%, pe Craiova-Braşov aceasta urcă spre 100%. Mai exact, Softrans propune un tarif de 55 de lei pentru Craiova-Braşov (375 de kilometri), în condiţiile în care la Bucureşti nu schimbi trenul, în timp ce la CFR Călători biletul costă 102 lei şi trebuie să schimbi la Bucureşti, transportatorul de stat neavând trenuri directe. Pe ruta Craiova-Bucureşti, biletul la Hyperion costă 40 de lei, în timp ce la CFR Călători costă 62 de lei.
Pe lângă concurenţa preţurilor, CFR Călători va mai avea de înfruntat şi concurenţa condiţiilor de transport din trenurile private. Din punctul de vedere al habitatului, pasagerii din Hyperion beneficiază de un nivel redus de zgomote şi vibraţii, aer condiţionat, asigurarea unor prize cu tensiune de 220V pentru alimentarea unor aparate personale şi – poate cel mai important „amănunt“ – Wi-Fi gratuit. Potrivit administratorilor particulari, pe ruta Craiova-Bucureşti „80% au fost locurile ocupate în permanenţă, iar în weekend nu mai erau locuri”.
„Vrem să mărim viteza la 140 de kilometri pe oră”
Directorul companiei Softrans, operatorul trenului, Mihai Nicolae, a declarat că până la primăvară trenul Hyperion va merge cu o viteză de 140 de kiloemtri între Bucureşti şi Braşov, ceea ce înseamnă că ar putea parcurge distanţa, cu tot cu opriri, într-o oră şi jumătate. „Aşa cum am mărit viteza între Bucureşti şi Constanţa la 160 de kilometri pe oră, aşa putem face aici, mai ales că linia suportă”, a spus Nicolae. Deocamdată, trenurile CFR Călători au o medie a vitezei de 60 de kilometri pe oră între Braşov şi Bucureşti.
Acesta a mai spus că pentru ca trenul să devină profitabil, ar fi necesar ca acesta să aibă 180 de călători (capacitatea maximă).
Un comentariu
"Deocamdată, trenurile CFR Călători au o medie a vitezei de 60 de kilometri pe oră între Braşov şi Bucureşti." Inteleg ca articolul este platit de Softronic dar informatia din citatul de mai sus e o minciuna nerusinata. Linia Bucuresti -Predeal este reabilitata pentru viteze normale de pana la 160 km/h, trenurile de pasageri CFR circula cu viteza de peste 100 km/h in functie de restrictiile traseului. Aceleasi restrictii le va avea si trenul privat. In plus, vagoanele CFR de tip AVA sunt presurizate, au conditii excelente de antifonare si prize de 220V. E adevarat ca nu exista Wi-Fi. In plus, ar fi fair-play sa precizati ca firma Softronic a incasat ani de zile bani foarte multi de la compania CFR pentru contracte de "modernizari" ale locomotivelor electrice. Practic, toata afacerea lor s-a construit pe banii platiti de CFR. Daca aceasta garnitura "ultra moderna" este asa de grozava , de ce nu participa saptamana viitoare intre 23-26 Septembrie la targul feroviar Innotrans din Berlin? Este cel mai important targ feroviar din Europa. Le este frica ca nu vor obtine contracte din strainatate?