*Trei oferte au fost depuse pentru realizarea suprafeţelor de mişcare ale obiectivului amintit
Ieri a fost termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare de la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, precum şi pentru amenajarea canalizării apei pluviale şi drenajul necesar pentru suprafeţele de mişcare de la acest obiectiv, a fost amânată cu trei zile după ce mai multe firme au solicitat clarificări la anunţul de licitaţie. În total au fost depuse trei oferte, două dintre acestea fiind susţinute de companii braşovene – Consal SA Braşov, asocierea dintre companiile Morani SRL Zărneşti şi Aeroproject Bucureşti şi firma Nicolaj SRL Italia. Compania Consal este controlată de omul de afaceri Marcel Butuza, cel care a câştigat cu Vectra Service SRL licitaţia pentru realizarea pistei Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. De altfel, după intrarea companiei Vectra Service în insolvenţă, în noiembrie anul trecut, lucrările de construcţie ale pistei sunt realizate de compania Consal. De asemenea, unul din asociaţii companiei Morani este preşedintele Forţei Civice Braşov, Dumitru Ioan Puchianu, cunoscut mai mult pentru business-ul „Paradisul Acvatic” pe care l-a construit de la zero în urmă cu şase ani. Cei doi s-au mai duelat în urmă cu ceva timp pentru o serie de frumuri din judeţ.
Valoarea totală estimată a acestor lucrări este de 28.661.780 de lei (peste 6 milioane de euro), fără TVA, iar între lucrări se numără construcţia căii de rulare ALFA, care are va avea o lungime de 212 metri, o lăţime de 23 metri şi acostamente de 7,5 metri pe fiecare latură. Totodată, în această etapă este cuprinsă şi amenajarea suprafeţei de parcare, îmbarcare şi debarcare (apron) ce asigură zona necesară derulării activităţilor specifice aeroportuare, de îmbarcare, debarcare, verificări sau alimentări pentru avioane. Această „parcare” va avea o suprafaţă totală de 17.750 de metri pătraţi.
Din suma totală estimată pentru aceste investiţii, 10.046.020 lei (fără TVA) reprezintă valoarea pentru execuţia canalizării pluviale şi drenajul pentru pista de decolare – aterizare, inclusiv legăturile cu canalizările pluviale pentru celelalte suprafeţe de mişcare şi evacuarea apelor colectate. Per total, lucrările diverse şi neprevăzute sunt estimate la 10% din valoare, respectiv 872.950 de lei. Pentru continuarea acestor lucrări, CJ Braşov este în curs de a contracta un împrumut de 6,5 milioane de euro.
Preţul va conta cel mai mult
Potrivit anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice la finele săptămânii trecute, Consiliul Judeţean aşteaptă ofertele de la constructori până în data de 25 august, iar ofertanţii trebuie să depună o garanţie de 400.000 de lei.
Una dintre condiţii pentru constructori este ca media cifrei de afaceri globale pe ultimii trei ani, 2011-2013, trebuie să fie cel puţin egală cu 35.000.000 lei. Totodată, firmele de construcţii trebuie să prezinte între documentele de licitaţie şi o listă cu lucrările executate în ultimii 5 ani, din care să rezulte că ofertantul a executat maxim 3 contracte de lucrări similare a căror valoare cumulata a fost de minimum 20.000.000 lei fără TVA, însoţită de certificări de buna execuţie pentru cele mai importante lucrări. Cea mai mare pondere în vederea selecţiei ofertei o va avea preţul, dar va conta şi durata de execuţie, în proporţie de 30%.
În altă ordine de idei, lucrările la pista aeroportului de la Ghimbav sunt într-un stadiu destul de avansat şi se vor finaliza în jurul datei de 20 septembrie. Amenajarea pistei care are o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri, a demarat în primăvara anului trecut, iar pe aceasta vor putea ateriza aeronave de tipul Boeing 767, 757, Airbus 310, 300.