Stiri Brasov, Uncategorized

Reluarea lucrărilor la primul tronson al centurii mai întârzie. Compania de Drumuri trebuie să facă o expertiză a ceea ce a fost făcut

Stadii lucrari ocolitoare, poze de la CNADNR (24)Chiar dacă contractul pentru continuarea lucrărilor de amenajare a tronsonului de ocolitoare a Braşovului care leagă DN 1 de DN 11 a fost atribuit încă de luna trecută, începerea lucrărilor va mai întârzia un timp. Întârzierea este cauzată de faptul că, întâi de toate, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR ) vrea să „aibă la mână” o expertiză tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă Alpine Bau care a abandonat şantierul în iunie anul trecut, după ce a intrat în insolvenţă. Licitaţia în acest sens a fost derulată săptămâna trecută, iar termenul de finalizare a expertizei este de 30 de zile, însă, deocamdată, nu a fost desemnat un câştigător.
Compania de Drumuri va cheltui aproape 64.000 de lei fără TVA pentru a primi această evaluare din punct de vedere tehnic asupra a tot ceea ce s-a făcut, de la structurile de poduri sau pasaje, la tronsoanele de drum executate, ţinând cont că a trecut mai bine de un an de când lucrările au fost abandonate şi există riscul ca o parte dintre acestea să se fi degradat.

Doar 56% din proiect a fost finalizat

Practic, doar 56% din proiect a fost finalizat, iar pentru construcţia integrală a acestei şosele de 7,2 km, şi-au depus ofertele 16 firme. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a avut-o asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO. Conform anunţului de atribuire publicat pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), 13 dintre cele 16 oferte au fost declarate admisibile, iar valoarea contractului a ajuns la 59,556 milioane de lei, fără TVA, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Contractul nu poate fi subcontractat, fiind finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi de la bugetul de stat.

Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate. Pe tronsonul I s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov – Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care s-au dus de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, însă din cauza intemperiilor unele lucruri nu mai corespund deja din punct de vedere tehnic.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*