De la începutul anului și până în prezent, 31 de autovehicule abandonate au fost ridicate din parcări, de pe marginea străzilor , trotuare sau de pe spațiile verzi și au fost aduse în depozitul de pe strada Bobâlna, administrat de firma AN & AG. Printre acestea se numără și o remorcă frigorifică de TIR, care se află într-o stare tehnică bună, dar de mai bine de au an nu a revendicat-o nimeni. În mod normal, mașinile abandonate sunt ținute maximum 30 de zile în acest parc auto, iar dacă nu vine nimeni să le revendice, acestea ajung la fier vechi.
„A verificat și Poliția, dar nu figurează nicăieri remorca. Cred că are mai bine de un an de când e la noi, fiindcă am încercat să depistăm, totuși, a cui este. Era abandonată pe strada Zmeurei și cel mai probabil a fost a unei societăți comerciale care deținea un magazin în zonă, dar a falimentat”, a spus Albert Nagy, administratorul firmei care se ocupă de ridicarea mașinilor abandonate de pe domeniul public al Brașovului.
„Ultimatum” de zece zile
Conform legii, înainte de a se trece la ridicare autovehiculelor declarate abandonate, este notificat proprietarul, asta în cazul în care se dă de urma sa, iar în cazul în care nu mai există posibilitatea identificării acestuia, ținând cont că mașina nu mai are numere, se pune o notificare pe mașină, după ce în prealabil un inspector al Primăriei se deplasează la fața locului pentru a constata care este situația. Deținătorul autovehiculului are timp zece zile să își ia mașina din respectivul loc, dacă nu, aceasta este ridicată. După ce este adusă în parcul de rable, mai este ținută 30 de zile, iar dacă proprietarul apare între timp, și-o poate recupera în schimbul achitării unei taxe de 291 de lei. Potrivit legislaţiei în vigoare, fără stăpân este un autovehicul care nu are plăcuţe de înmatriculate şi este parcat sau staţionat pe domeniul public său privat al municipiului Brașov. Un vehicul abandonat este considerat cel care are numere de înmatriculare şi asupra căruia poliţiştii au indicii că ocupă domeniu public de cel puţin un de zile şi este într-o stare improprie pentru circulaţia pe drumurile publice. În general, aceste autovehicule sunt depistate fie pe baza sesizărilor făcute de brașoveni, fie ca urmare a constatării abandonului de către Poliția Locală. Majoritatea mașinilor abandonate în parcul de pe Bobâlna sunt Dacii vechi, pline de rugină, cu care proprietarii nu prea mai au ce face și ar costa mai mult taxa de recuperare decât mașina, dar și un Trabant, care dacă va ajunge la fier vechi, nu prea va face mulți bani.
50 de lei, „câștigul” dintr-o rablă
Pentru mașinile care nu sunt revendicate nici după această procedură, prin dispoziție de primar, se dispune casarea acestora, după care hârburile ajung la fier vechi. Pentru o astfel de mașină dusă la REMAT, edilii încasează însă o sumă modică, maximum 50 de lei pentru un autoturism, ținând cont că tona de fie vechi se plătește cu 80 de lei. Printre mașinile „uitate” pe domeniul public se numără și autoturisme bune, în general înmatriculate provizoriu după ce au fost aduse din străinătate și care din diverse motive au fost lăsate de izbeliște ocupând trotuare sau locurile de parcare ale altor proprietari. După ce au fost ridicate însă, proprietarii acestora au venit și le-au recuperat ținând cont că nu erau deloc hârburi.
Un comentariu
Eu zic sa mai pui un zero langa 80 / tona de fier.