*Până în prezent, s-au turnat 60.000 de metri cubi de beton, rămânând de executat 10% din suprafaţa pistei
Pista Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va fi gata în jurul datei de 20 septembrie, au anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, şi reprezentanţii firmei constructoare.
„Sperăm să nu existe probleme din cauza vremii, să nu plouă, pentru că atunci lucrările nu pot continua. Suntem în curs de desfăşurare a procedurilor pentru suprafeţele de mişcare, licitaţia este în desfăşurare şi aşteptăm ofertele până la 23 august. Dacă avem şansa ca vremea să fie bună, vom începe în acest an şi lucrările la suprafeţele de mişcare. De asemenea, o chestiune la care vom lucra este balizajul, pentru care executăm proiectul în acest an, iar anul viitor începem lucrările”, a declarat Căncescu.
Preşedintele CJ Braşov a precizat că deja există interes din partea multor firme pentru a se implica în construcţia aeroportului, mai ales că după ce pista va fi finalizată, investiţia devine tentantă. Pistele de aeroport sunt, potrivit legislaţiei în vigoare, proprietatea statului. „Am fost contactat şi de la Guvern de un consilier al primului-ministru Victor Ponta, pentru că o firmă din Turcia doreşte să se implice în investiţie. Noi ne dorim să vină să finalizeze investiţia, cu toate că o putem finaliza şi singuri, de la bugetul propriu al Consiliului Judeţean, dar într-un număr de ani, pentru că ar mai fi nevoie de peste 20 de milioane de euro până la finalizarea integrală a aeroportului”, a subliniat Căncescu.
Acesta a mai arătat că şi Primăria Braşov ar dori să se implice la lucrările aeroportului, iar dacă primarul oraşului Ghimbav reuşeşte să aducă bani de la Guvern „pentru că face parte din partidul de guvernământ şi Guvernul s-ar implica cu câteva milioane de euro pentru finalizarea lucrărilor ar fi nişte fonduri bine venite, dacă nu, Consiliul Judeţean va finaliza investiţia”.
În perioada următoare, vor fi discuţii cu două firme, una din Spania şi alta din China, care vor veni la Braşov să vadă stadiul lucrărilor şi ce lucrări mai trebuie executate, a mai precizat Aristotel Căncescu.
Pista aeroportului, ale cărei lucrări au început în primăvara anului trecut, are o lungime de 2.850 de metri, o lăţime de 45 de metri, iar suprafaţa pe care se construieşte investiţia este de 209 hectare. Investiţia totală se ridică la peste 50 de milioane de euro, fiind primul aeroport din România construit de la zero după 1990. Până în prezent, s-au turnat 60.000 de metri cubi de beton, rămânând de executat 10% din suprafaţa pistei. Zilnic se toarnă între 400 şi 600 de metri cubi de beton, a precizat Sorin Torcică, directorul general al firmei constructoare, Vectra Service.