De la începutul acestei luni şi până în 31 octombrie, este perioada legală a reducerilor de preţuri. În acest interval de timp, comercianţii pot stabili la alegere, o perioadă de 45 de zile în care pot efectua reduceri de preţ la produsele a căror desfacere are caracter sezonier, respectiv sunt destinate sezonului primăvară-vară, cu condiţia să respecte reglementările legale în vigoare.
Comercianţii au obligaţia să notifice la Primăria Braşov perioada în care efectuează vânzările de soldare, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea operaţiunilor. Până în prezent, 35 de magazine au început perioada de vânzare cu soldare şi alte 10 au depus notificări pentru a începe în perioada următoare. Printre marile magazine care au deja reduceri se numără magazinul Star, H&M din Unirea Shopping Center, magazinul Columbia de pe Republicii sau magazinele CATO.
Vor fi verificate şi aşa-zisele promoţii
„Inspectorii municipalităţii verifică respectarea prevederilor legale, atât pentru cei care au anunţat soldări, cât şi în cazul celor care susţin că efectuează vânzări sub formă de promoţii”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
Notificările pentru soldări se depun la sediul Poliţiei Locale, str. Nicolae Bălcescu nr. 62-64, de luni până joi, între orele 8.00-16.00 şi vineri, între orele 8.00-13.30, sau la Primăria Braşov, b-dul Eroilor nr. 8, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, cam. 1, program cu publicul: Luni -Vineri, între orele 8.00-12.30 şi 13.30-16.00. Nerespectarea prevederilor legale referitoare la reducerile de preţ se sancţionează cu amenzi contravenţionale care pot ajunge până la 20 000 lei.
În schimb, vânzările promoţionale nu trebuie notificate la Primăria Braşov, deoarece nu sunt considerate reduceri de preţuri. Pentru ca o vânzare să fie considerată promoţie trebuie să îndeplinească însă o serie de condiţii: să se refere la produse vândute în mod curent şi să fie disponibile sau reaproviozionabile; să nu tindă la o vânzare accelerată a unui stoc de mărfuri pe care comerciantul nu îl va mai reaproviziona; produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale, în caz contrar, consumatorii să fie informaţi că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil, iar vânzările să se facă la preţ redus, dar nu în pierdere.