Stiri Brasov

Transportatorii privaţi de persoane, alungaţi din staţiile RAT prin lege şi trimişi la marginea oraşului

autocar autobuz 2Un Ordin al Ministerului Administraţiei, elaborat încă din 2007, şi modificat în 2011, interzice ca staţiile publice din oraş destinate transportului în comun să fie folosite şi de alţi operatori care efectuează curse regulate speciale, cum este cazul firmelor care prestează servicii de transport al angajaţilor pentru societăţile care îşi desfăşoară activitatea în jurul Braşovului. Respectivul Ordin specifică foarte clar că „staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate, în cazul transportului local sau judeţean de persoane prin curse regulate speciale, sunt altele decât staţiile publice şi trebuie să asigure condiţii minime de siguranţă pentru persoanele transportate”.

Operatorii privaţi aglomerau staţiile RAT

Reprezentanţii Primăriei Braşov au precizat că în conformitate cu legea ar trebui amenajate staţii noi, cu alveole, ceea ce este practic imposibil, ţinând cont că sunt mai multe firme de transport private, nu doar una şi fiecare are un traseu diferit. Singura soluţie, în prezent, este utilizarea capetelor de linie ale RAT de către aceşti transportatori pentru a prelua angajaţii, după cum a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. „A fost o perioadă în care aceste firme au fost lăsate să oprească în staţii, dar s-a constatat că la orele de vârf staţiile erau foarte aglomerate şi practic mijloacele de transport în comun nu mai puteau opri în staţii, pentru a debarca şi îmbarca călătorii în siguranţă, din cauza maşinilor firmelor private de transport, care, uneori, staţionau mai mult în staţii pentru ca să îi aştepte pe toţi pasagerii. Pentru moment soluţia este ca firmele de transport să oprească în capetele de linie, cum ar fi cel de la Stadionul Municipal. Odată cu finalizarea lucrărilor la celelalte capete de linie din oraş, se va permite staţionarea operatorilor privaţi care execută transport metropolitan sau alte curse regulate, să staţioneze la peroanele special amenajate”, a explicat Toarcea. Totodată, operatorii privaţi de transport mai au posibilitatea să staţioneze şi în autogările din oraş.

RAT a introdus deja o linie specială pentru două fabrici

Până acum, reprezentanţii Primăriei Braşov au eliberat doar un singur aviz de oprire în capătul de linie de la Satidonul Municipal, unde există un peron special destinat opririi altor mijloace de transport în comun, în afara celor aparţinând RAT Braşov. „Am încercat ca împreună cu RAT să găsim soluţii pentru a asigura transportul angajaţilor către societăţile care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Braşov, şi, de exemplu, am înfiinţat linia 5 M, care asigură transportul pentru angajaţii de la Avicola Măgurele şi Losan. Majoritatea firmelor care execută servicii de transport pentru angajaţii firmelor private din afara municipiului vin dinspre Cristian şi au posibilitatea de a opri în capătul de la Municipal, însă, până acum, s-a dat doar un singur aviz în acest sens”, a subliniat Toarcea.

Ţinând cont că din aprilie „convenţiilor” nu li s-a mai permis oprirea în staţiile RAT, practic, şoferii care au continuat să oprească în aceste staţii au fost sancţionaţi. Poliţia Locală şi RAT Braşov au derulat acţiuni comune de control, şi au fost încheiate 30 de procese verbale de contravenţie, în mare parte dându-se doar avertismente, amenzile aplicate fiind de doar 2.000 de lei. Conducătorii auto au fost însă sancţionaţi, conform Codului Rutier, cu puncte de penalizare la carnet.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*