Peste 340 de incidente au fost semnalate de braşoveni şi rezolvate prin intermediul Dispeceratului tehnic integrat şi al Hărţii incidentelor de către angajaţii Primăriei Braşov, de la începutul acestui an şi până în prezent. Cele mai multe dintre sesizări, 183, s-au referit la problemele legate de locurile de parcare, fiind în principal reclamat faptul că unii ocupă abuziv locurile celor care şi-au achitat contravaloarea abonamentului pentru acestea. „În top” sunt şi problemele legate de întreţinerea spaţiilor verzi sau a locurilor de joacă, însă numărul sesizărilor este vizibil mai mic, respectiv 28.
O serie de sesizări postate pe harta de incidente fac însă referire la apariţia unor gropi în carosabil sau lipsa unor capace de canal. În total, de la începutul anului şi până în prezent au fost semnalate 27 de asemenea situaţii, în diferite zone ale oraşului, în prezent, cele mai multe, care sunt în curs de rezolvare fiind în zona cartierelor Bartolomeu şi Tractorul. Printre acestea se numără o sesizări legate de sistemul de drenaj al apei pluviale de la noul Pasaj Independenţei, sau aducerea la nivel a canalelor de pe străzile Stadionului şi Independenţei, unde s-au derulat în ultima vreme şi lucrări la reţele. Şi problemele legate de iluminatul public predomină, fiind semnalate 24 de defecţiuni, în acest an, pe harta incidentelor.
În schimb, anul acesta, Primăria a primit doar 18 sesizări legate de problema câinilor vagabonzi de pe străzi, în timp ce, în aceeaşi perioadă a anului trecut, aceste sesizări erau cap de afiş, până la finele lui 2013 fiind semnalate 88 de astfel de incidente. În 2013, au predominat şi sesizările legate de întreţinerea spaţiilor verzi, de la cositul ierbii la deratizarea împotriva insectelor sau a căpuşelor, în total fiind înregistrate 127 de astfel de probleme la care s-au adăugat şi cele legate de iluminatul public, 84.
Cum putem sesiza problemele edilitare
Prin intermediul hărţii interactive, orice cetăţean care are cont de utilizator pe portalul Primăriei Municipiului Braşov poate să posteze direct pe această hartă a incidentelor problemele identificate, care, după ce vor fi preluate de dispecerat, vor fi transmise către deţinătorul de reţele sau serviciul competent. Acest dispecerat colectează toate problemele, sugestiile şi propunerile braşovenilor cu privire la modul de administrare a domeniului public şi privat al municipiului, indiferent de metoda utilizată, telefonic (tel. 0268.984) sau electronic, şi oferă şi informaţiile necesare. Contul de utilizator poate fi accesat la adresa www.brasovcity.ro, – secţiunea Servicii pentru cetăţeni, iar sesizările pot fi trimise şi la adresa dispecerat@brasovcity.ro. Până în prezent, 4.661 de braşoveni şi-au făcut cont pentru a putea interacţiona cu dispeceratul Primăriei, online, şi a semnala în timp real problemele edilitare.