Magazinul din Braşov al producătorului francez de cosmetice Yves Rocher se situează între primele cinci din România, susţine Jacek Roznowicz, directorul Yves Rocher pentru Europa de Sud-Est. Magazinul din Braşov este singurul stradal din Top 5 al francezilor, restul fiind amplasate în mall-uri sau în galerii comerciale ale marilor retaileri.
„Anul trecut a fost unul foarte bun pentru noi, cea mai mare creştere venind din mediul online. Modelul nostru de business (la nivel mondial – n.red.) era axat pe vânzările în magazine fizice, de aceea am deschis magazinul online abia în 2012. Odată cu lansarea lui însă, vânzările au crescut puternic“, spune Jacek Roznowicz.
Grupul francez a intrat prima dată în România în 1999 printr-un partener care dezvoltă şi astăzi lanţul de magazine Yves Rocher. Direct, grupul a intrat în 2008 dezvoltând întâi vânzările prin corespondenţă şi apoi pe internet. Românul Alexandru Răbâncă (35 de ani) dezvoltă din 1999 brandul francezilor în România. El a descoperit brandul în 1998, când a mers în Franţa la Campionatul Mondial de Fotbal alături de tatăl său. La momentul acela era student la Facultatea de Farmacie.
„Ne uităm atât la spaţii stradale, cât şi la centre comerciale. Trebuie să găsim un echilibru între cele două, deşi la momentul acesta majoritatea magazinelor noastre sunt în malluri”, explică Jacek Roznowicz. În ceea ce priveşte magazinele stradale el afirmă că sunt necesare spaţii în zone cu trafic bun şi cu consumatori potriviţi. „Un trafic bun nu îţi garantează vânzări bune, pentru că dacă nu sunt consumatorii tăi, ei intră în magazin şi mai şi cumpără doar dacă ai noroc”, a mai spus sursa citată.
Producătorul francez de cosmetice Yves Rocher a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 80 mil. lei (17,7 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de 2012 şi de peste 2,5 ori mai mari decât în 2009, primul an de criză. Mai mult, compania mizează şi în acest an pe un avans de 15% al vânzărilor, susţinut de businessul din online şi de extinderea reţelei de magazine.