Stiri Brasov

Banii europeni promişi de Guvern pentru reabilitarea a patru drumuri judeţene din Brașov s-au „redistribuit”, astfel că rămânem tot cu gropile

 

Drum gropi Sirnea (3)În primăvara acestui an, Consiliul Județean Brașov a avut oportunitatea de a accesa o finanțare europeană nerambursabilă pentru reabilitarea a patru drumuri județene, după ce pe Programul Operaţional Regional Axa 2 a mai rămas un rest de bani. Autoritățile județene au și lansat licitațiile pentru desemnarea constructorilor care ar fi urmat să execute lucrările, însă, se pare că Guvernul s-a răzgândit, și banii promiși inițial pentru reabilitarea a patru drumuri din Brașov vor căpăta o altă destinație. „Am aflat telefonic că aceste fonduri au fost distribuite de la Guvern către spitale, dar încă nu avem procesul verbal de la Hotărârea de Guvern, ca să știm unde sunt distribuiți acești bani”, a precizat Nicolae Blaga, şeful Compartimentului de Drumuri Judeţene din cadrul CJ Braşov  .

Consiliul Județean avea nevoie de acești bani pentru a investi în drumuri, ținând că în bugetul pe acest an, Guvernul a alocat Brașovului pentru lucrările de întreținere și reparații drumuri doar puțin peste șase milioane de lei. „Astăzi, la ora aceasta, nu avem bani decât pentru semnalizarea rutieră. Am primit 6,4 milioane de lei pentru toate drumurile, iar aproape 3 milioane ne-a costat deszăpezirea”, a susținut Nicolae Blaga.

Drum gropi Sirnea (1)Drumul turistic spre Șirnea, într-o stare jalnică

Printre drumurile care urmau să fie reabilitate se numără și un drum turistic, DJ 730, care face legătura între DN 73, satul Şirnea din comuna Fundata şi limita cu judeţul Argeş, respectiv ajunge în zona comunei argeşene Dâmbovicioara. Porţiunea din Braşov are 4,72 km, iar autorităţile judeţene estimaseră costurile pentru modernizarea acestui drum la 8,44 milioane de lei (1,89 milioane de euro). Drumul judeţean 730 nu a mai fost reparat de aproape 20 de ani şi arată mai rău ca un drum de ţară, fiind de altfel singurul drum care face legătura între satul Şirnea şi localităţile din jur. Ca să ajungă la DN 73, localnicii trebuie să dea zilnic adevărate teste de îndemânare şi să facă slalom printre sutele de gropi. Aceștia au depus, de curând, și un memoriu la Consiliul Județean în vederea reabilitării șoselei, dar în condițiile în aceste condiții, autoritățile nu au bani pentru a interveni, anul acesta.

Alte trei drumuri importante rămân fără finanțare

Pe lista drumurilor care ar fi urmat să fie reabilitate cu bani europeni era și DJ 130 B, Părău – Grid – Perşani, care are 1,6 km, şi care este doar pietruit, iar pe anumite porţiuni este chiar numai drum de pământ, costurile lucrărilor fiind estimate la 1,72 de milioane de lei (aproape 395.000 de euro). CJ Brașov inclusese pe lista de investiții cu bani europeni și șoseaua dintre Dumbrăvița și Satul Nou (costul lucrărilor de modernizare a 5 km de drum fiind de 4,81 milioane de lei) și DJ 101, care face legătura între oraşul Râşnov şi unitatea militară aflată în zona Glăjărie. Drumul are o lungime de aproximativ 9 km şi a fost reabilitat, anul trecut, doar pe o porţiune mică printr-un parteneriat între Primăria Râşnov şi CJ Braşov. Lucrările pentru finalizarea întregii șosele erau estimate la suma de aproximativ 16 milioane lei fără TVA.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*