Stiri Brasov

Lucrările la primul tronson al centurii Braşovului vor fi finalizate de o asociere de firme italiene, în schimbul sumei de 59,55 de milioane de lei

pod tronson 1 ocolitoare iul 07Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a atribuit contractul pentru continuarea lucrărilor la tronsonul I al ocolitoarei Braşov, care a intrat în conservare acum mai bine de un an, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă.

Practic, doar 56% din proiect a fost finalizat, iar pentru construcţia integrală a acestei şosele de 7,2 km, şi-au depus ofertele 16 firme. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a avut-o asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO. Conform anunţului de atribuire publicat pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), 13 dintre cele 16 oferte au fost declarate admisibile, iar valoarea contractului a ajuns la 59,556 milioane de lei, fără TVA, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Contractul nu poate fi subcontractat, fiind finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi de la bugetul de stat.

Ce ar mai fi de lucru

Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate. Pe tronsonul I s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov – Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor.

Încep lucrările pe tronsonul II

Totodată, acum două săptămâni, Compania de Drumuri a atribuit şi contractul pentru dublarea celui de-al doilea tronson al centurii Braşovului. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Conform precizărilor Companiei de Drumuri, durata estimativă de implementare a contractului este de 39 luni, din care 3 luni proiectare, 12 luni execuţie lucrări şi 24 luni perioadă de garanţie a lucrărilor.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*