Tronsonul II al ocolitoarei Braşovului va intra în perioada următoare în şantier, după ce, pe 4 iulie, Compania Naţională e Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de dublare a acestui tronson de 4,92 km. Această bucată de centură leagă DN 11, spre Hărman, de DN 13 spre Târgu Mureş, în zona Stupini, şi nu avea decât câte o bandă pe sens, iar după ce se vor executa aceste lucrări, vor fi câte două benzi pe sens, pe modelul tronsonului III, astfel că şi pe această bucată de şosea se va putea circula în regim de autostradă.
Cine sunt câştigătorii licitaţiei
Pentru execuţia acestor lucrări concurenţa între constructori a fost acerbă, în totală, fiind depuse 21 de oferte de la diferite societăţi sau consorţii. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei.
Viarom Construct SA este o societate românească de construcţii cu capital integral privat, parte a grupului francez EUROVIA, specializată în construcţii, infrastructură de transport şi construcţii edilitare. Firma a mai câştigat o serie de contracte de întreţinere periodică a drumurilor pe perioada 2013 – 2014, cu Direcţiile de Drumuri din Braşov, Cluj, Craiova şi Iaşi, tot în asociere cu alte firme. Maxidesign SRL şi Beta Cops SRL sunt o firme care au sediul în capitală şi care oferă servicii de proiectare şi consultanţă în domeniul construcţiilor.
În toamna anului viitor ar trebui să fie gata
Conform precizărilor Companiei de Drumuri, durata estimativă de implementare a contractului este de 39 luni, din care 3 luni proiectare, 12 luni execuţie lucrări şi 24 luni perioadă de garanţie a lucrărilor. Astfel, în octombrie anul viitor, lucrarea ar trebuie predată „la cheie”. În perioada următoare urmează să fie atribuit şi contractul pentru continuarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei, acestea fiind abandonate de aproximativ un an.
Acest tronson de ocolitoare a fost realizat de Primăria Braşov, fiind practicabil din vara lui 2009, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării. Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni. Pe traseul tronsonului II de ocolitoare sunt construite un pasaj peste calea ferată (de 78,5 m), două poduri – peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) – şi trei sensuri giratorii (la intersecţiile cu DN 11, DJ 103 şi DN 13).
În acest proiect este cuprins şi pasajul spre Sânpetru
Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) a lansat licitaţia pentru dublarea celui de-al doilea tronson al centurii Braşovului, la jumătatea lunii decembrie şi, apoi, a prelungit termenul de depunere a ofertelor. Vestea bună a fost însă că în proiect a fost cuprinsă şi amenajarea unui pasajului rutier suprateran peste centură, la intersecţia acestei şosele cu drumul judeţean 103 spre Sânpetru. Iniţial, Consiliul Judeţean Braşov luase decizia să se asocieze cu Primăria Braşov pentru a realiza investiţia, ţinând că era soluţia optimă, în contextul în care în această intersecţie au loc foarte multe accidente, iar în contextul dublării ocolitoarei, traversarea acesteia devenea aproape imposibilă. Compania de Drumuri, a decis să semaforizeze intersecţia până se va realiza pasajul de peste ocolitoare.