Compania braşoveană Visual Fan, care asamblează şi comercializează diferite electronice produse în China sub brandul propriu Allview, are în plan să vândă în acest an 30.000 de smartphone-uri şi 10.000 de tablete cu sistemul de operare Microsoft Windows din gama Imperio.
„Estimarea noastră este că până la finele acestui an vom comercializa 30.000 de smartphone-uri şi 10.000 de tablete cu platforma Microsoft Windows“, a declarat Lucian Peticilă, director general şi acţionar al firmei.
Afacerile companiei româneşti au crescut spectaculos în ultimii ani, de la 2,1 milioane de euro în 2011 la 28,9 milioane de euro anul trecut, pe fondul vânzărilor spectaculoase de smartphone-uri şi tablete cu sistemul de operare Android, care este oferit gratuit de gigantul american Google. Anul trecut Allview a vândut peste 250.000 de tablete şi telefoane. Expansiunea Allview către platforma Windows are loc atât pe fondul eforturilor companiei româneşti de a îşi diversifica portofoliul şi de a ataca noi zone de clienţi, cât şi al interesului Microsoft şi al producătorului de procesoare Intel de a sprijini companiile care pot veni pe piaţă cu alternative la Google Android şi Apple iOS la preţuri atractive pentru clienţi.
Cele două telefoane cu Windows lansate de Allview au preţuri în jurul a 160 de euro, iar tableta – care are procesor Intel, de aproximativ 190 de euro – un segment de piaţă dominat până acum de Android. „Cu produsele cu Windows ţintim alte categorii de utilizatori, din gama medie – înaltă”, susţine Lucian Peticilă. „Tableta cu Windows include o licenţă Office 365 pe un an de zile, care are un preţ de raft de 300 de lei, deci pentru utilizatorii interesaţi de aceste aplicaţii preţul echipamentului este de fapt mai mic. Tableta include şi un spaţiu de stocare în cloud de 1 terabyte de date, un detaliu care contează pentru segmentul de clienţi ţintit”, a adăugat şeful Allview.
În ce priveşte rezultatele pe 2013 – un profit net de 4 miioane de. euro – de peste cinci ori mai mare, şi venituri de 29 milioane de euro – de aproape patru ori mai mari decât în anul precedent, Lucian Peticilă afirmă că sunt un rezultat al extinderii portofoliului, al contractelor semnate cu operatorii de telefonie mobilă dar şi al pariurilor pe modelecu performanţe mai ridicate şi preţuri mai mari. Compania a lansat anul trecut şi modele care funcţionează cu un singur sim de telefonie mobilă, care sunt mai uşor acceptate de operatori. „Cel mai mare impact în venituri a fost generat de gama Viper”, a spus Peticilă.