Stiri Brasov

Lucrările la ocolitoare se vor relua în curând. Care sunt firmele care au avut cele mai bune oferte pentru lucrări

Stadii lucrari ocolitoare, poze de la CNADNR (24)După o lungă perioadă de aşteptări şi amânări, soarele a răsărit din nou pe ocolitoarea Braşovului, iar atât lucrările la primul tronson, care au fost abandonate încă din iulie anul trecut, cât şi cele de dublare a celui de-al doilea tronson, se vor relua în perioada următoare. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au anunţat ieri că a fost încheiată procedura de evaluare a ofertelor pentru ambele licitaţii, în perioada următoare urmând să fie anunţat şi câştigătorul.

Italienii au cele mai bune oferte

16 firme au fost interesate de reluarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care leagă DN 1 dinspre Predeal de DN 11 spre Hărman, care au fost abandonate din vara anului trecut, după ce firma austriacă Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Şi de această dată trei firme din Austria, şi-au depus ofertele pentru această lucrare în asociere cu companii de construcţii de la noi ţară. Cele mai bune oferte din punct de vedere tehnic, conform procesului verbal de deschidere a ofertelor au fost însă din partea unor consorţii din Italia. Astfel, cea mai bună ofertă ca şi preţ, ţinând cont că valoarea estimată pentru acest contract a fost de 88,355 milioane de lei fără TVA, a venit din partea asocierii de firme Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SpA – Shelter Construct SRL – Pasquale Alo SRL, în cuantum de 59,55 de milioane de lei, urmată de oferta Euro Construct Tradin 98 SRL, de 61,80 2 milioane de lei şi cea a Asocierii dintre Consinit SRL şi RCM Construzioni SRL, care a fost de 64,95 de milioane de lei. Dintre firmele braşovene care au participat, Consal a ofertat un preţ destul de mare, de 82,099 milioane de lei.

Deocamdată, nu s-au înregistrat contestaţii

Pentru dublarea celui de-al doilea segment al ocolitoarei, care face legătura între DN 11 şi DN 13, au fost şi mai multe oferte, respectiv 21. Conform procesului-verbal de deschidere a ofertelor cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, urmată de oferta consorţiului de firme Chirulli Andrea Impresa – Aleandri SpA – Ital Beton SRL – Total Road SRL, care a dat un preţ de 65,906 milioane de lei, iar pe locul trei din punct de vedere al preţului s-a clasat consorţiul Consinit SRL – RCM Constructzioni SRL – Road Construct SRL – Italrom Inginerie Internartionala, care a avut un preţ de 66,22 milioane de lei. Valoare estimată de CNADNR pentru realizarea acestei investiţii a fost de 118,256 de milioane de lei.

Societăţile care au participat la cele două licitaţii au fost informate despre rezultatul procedurii, în prezent, acestea putând depune contestaţii. „Precizăm de asemenea, că până în prezent nu au fost înregistrate contestaţii pentru nici una dintre proceduri”, au precizat reprezentanţii CNADNR într-un comunicat de presă.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*