Stiri Brasov

Primele 29 de milioane de lei pentru autostrada dintre Făgăraş şi Sibiu. Banii se duc doar pe… studii

Inaugurare ocolitoare autostrada tronson III (12)Primele demersuri pentru realizarea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu au fost făcute recent de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) care a lansat o licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre Făgăraş şi Sibiu. Pentru elaborarea acestor documentaţii, drumarii au alocat 23,51 de milioane de lei fără TVA, respectiv 29,15 milioane de lei cu tot cu TVA.

Pe lângă elaborarea noului studiu, firma câştigătoare trebuie să pregătească şi documentaţia de atribuire pentru contractele de lucrări şi să asigure asistenţă pe durata procedurii de achiziţie publică, respectiv să transmită clarificările solicitate de potenţialii ofertanţi sau să participe în comisiile de evaluare în calitate de experţi. Firma care va câştiga licitaţia de elaborare a acestei documentaţii trebuie să analizeze şi documentaţia tehnică aferentă drumului expres Sibiu – Făgăraş, aprobată de Guvern în 2008. Noul set de documente trebuie finalizat în 12 luni, iar studiul de fezabilitate propriu-zis în termen de patru luni. Reprezentanţii CNADNR susţin că realizarea şoselei de mare viteză între cele două judeţe se va putea face cu o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) 2014 – 2020.

Autostradă proiectată pentru 120 km/h

În conformitate cu caietul de sarcini al acestei licitaţii, viitoarea autostradă va trebui construită astfel încât să se poată circula cu o viteză de 120 km/h, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, să se adopte elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Platforma va avea 26,00 m lăţime, însă proiectanţii trebuie să ia în calcul şi posibilitata lărgirii, în timp, a acestei autostrăzi.
Un aspect important care va trebuie luat în considerare în elaborarea noului studiu se referă la asigurarea unor sisteme pentru protecţia autostrăzii contra înzăpezirilor şi a avalanşelor. „La stabilirea prevederilor generale, Prestatorul va lua în considerare orice date istorice privind regiunea, cu referire specială la sectoarele actualei reţele de drumuri care este posibil să fi fost supusă blocajelor sau închiderii datorate înzăpezirilor sau avalanşelor. Se recomandă pe cat posibil proiectarea unor taluze cu pantă mică, asigurându-se astfel un spaţiu deschis pentru întreţinerea mai uşoară, reducând în acelaşi timp riscul de înzăpeziri”, se precizează în caietul de sarcini pentru această licitaţie.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*