*Austriecii angajează 100 de oameni în prima fază, urmând ca în toamnă să ia în discuţie o eventuală extindere
Competence Call Center (CCC), furnizor de servicii de suport, a anunţat că va deschide, oficial, pe 16 iunie, la Braşov al doilea centru din România, unde vor lucra 100 de salariaţi, vorbitorii de limba engleză, italiană, spaniolă, franceză, rusă sau maghiară. Noul centru CCC va asigura asistenţă unor companii din telecomunicaţii, industria transporturilor aeriene, sistemul bancar sau asigurări. Primul client al noului centru va fi o companie aeronautică din Germania. Centrul din Braşov va fi cel de-al 13-lea deschis de companie în Europa.
„Aici, în Braşov, sunt foarte mulţi studenţi care au un nivel înalt de educaţie, care ne-ar putea ajuta. Un alt motiv pentru care suntem aici este acela că în multe oraşe mari ale ţării este o mare competiţie între call centere, dar aici nu este o competiţie aşa de mare, cum este în Cluj, Timişoara sau Bucureşti”, a declarat Carsten Biel, director în cadrul CCC.
În noul sediu din Braşov vor lucra aproximativ o sută de angajaţi, iar extinderea operaţiunilor din Braşov este planificată a se desfăşura în două etape. După deschidere, CCC intenţionează să extindă spaţiul şi echipa, înca o dată, în toamnă. Reprezentanţii companiei nu au precizat care au fost investiţiile pentru deschiderea acestui centru de la Braşov.
„În ultimii 16 ani ne-am extins în Germania, Elveţia, Slovacia, România, Turcia, Franţa şi, cel mai recent, în Polonia. În prezent, echipa noastră numără 4.500 de angajaţi care oferă servicii de contact center prin toate canalele de comunicare la peste 50 de parteneri internaţionali de business. România este o piaţă deosebit de interesantă pentru noi pentru că se află într-un stadiu accelerat de dezvoltare. De când am intrat pe piaţa din România, în iunie 2007, echipa şi business-ul au crescut în mod constant. Am început cu o echipă de 50 de oameni, iar acum avem mai mult de 400 de angajaţi. Pentru biroul din Braşov, ne dorim sa angajam cel puţin 100 de persoane”, a declarat directorul de comunicare al CCC, Maria Hoffrichter-Zanetti.Odată cu deschiderea noului birou din Braşov, CCC va furniza soluţii de customer service în 13 filiale din 8 ţări, în 28 de limbi straine. CCC are în portofoliul de clienţi companii internaţionale care activează în turism, telecomunicaţii, finanţe, asigurări şi furnizează suport privind apelurile clienţilor, evaluarea nivelului de satisfacţie sau comunicarea scrisă cu consumatorii prin e-mail, chat şi social media. Cu sediul central în Viena (Austria), CCC a fost infiinţată în 1998.
Eveniment social sau business?
E interesant cum se promovează austriecii. O anumită televiziune a considerat că lansarea call-center-ului din Braşov nu reprezintă o ştire de interes pentru comunitate, ci mai degrabă una cu iz publicitar. Motiv pentru care nu a trimis reprezentanţi la evenimentul de lansare. Supraţi că acest lucru nu s-a întâmplat, reprezentanţii CCC au făcut presiuni pentru prezentarea ştirii ca un eveniment social, pentru că „noi creăm nişte locuri de muncă la Braşov”. Totuşi, din câte se pare, toate call-center-urile care au venit la Braşov au făcut-o pentru a scoate profit şi pentru a plăti salarii mai mici decât în Bucureşti, nicidecum pentru a face acte de caritate.