Plenul Consiliului Judeţean Braşov a decis demararea procedurilor pentru numirea unui nou director la Direcţia de Pază şi Ordine a judeţului Braşov, după ce în urma unui raport al Compartimentului de Audit al forului au fost depistate mai multe probleme în derularea activităţii. În acest sens, a fost înfiinţată o comisie specială de analiză şi verificare cu rol de control al activităţii acestei Direcţii. „Acest raport ne creează mari semne de întrebare în ceea ce priveşte activitatea acestei Direcţii. Aceasta se autofinanţează, dar, în prezent, este o discrepanţă uriaşă între salariile angajaţilor, care nu depăşesc 700 de lei, şi cel al directorului, care este de 10 ori mai mare. Se pare că şeful Direcţiei de Pază şi Ordine a încheiat şi un contract de asociere în participaţiune cu firma de pază condusă de fiul său, astfel că din bugetul Direcţiei se virau anual către firma privată 1,8 milioane de lei. Vom da drumul la concurs pentru a numi o persoană competentă în funcţia de director”, a explicat vicepreşedintele CJ Braşov Mihai Pascu. Această Direcţie a fost înfiinţată, în 2005, ca urmare a desfiinţării Corpului Gardienilor Publici, şi a preluat o serie de contracte pe care gardienii le aveau în derulare.
Direcţia are, în prezent, peste 80 de angajaţi, iar printre obiectivele care sunt păzite de aceştia se numără şi o serie de instituţii aflate în subordinea CJ Braşov. „Suntem dispuşi să continuăm activitatea pe care o avem cu această Direcţie de Pază, chiar să extindem serviciile de pază prestate de aceasta şi la alte instituţii din subordine, dar trebuie ca şi angajaţii să primească salarii mulţumitoare”, a subliniat preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu.