Stiri Brasov

Cât de profitabil va fi transportul de tip cargo pentru Aeroportul Ghimbav

aeroport-international-la-brasov-ghimbav_1353519918_0Consiliul Judeţean Braşov a încheiat un parteneriat cu Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii Transilvania în vederea realizării unui studiu de piaţă privind transportul de tip cargo pe Aeroportul Internaţional de la Ghimbav. Specialiştii şi studenţii facultăţii braşovene vor face o estimare a transportului de tip cargo de pe aeroport, după ce vor realiza o serie de studii şi chestionare la care vor participa atât reprezentanţi ai companiilor din judeţul Braşov, cât şi din Harghita şi Covasna, pentru a afla cât de interesate sunt acestea de utilizarea transportului de marfă pe calea aerului. Totodată, în urma acestui studiu se va stabili şi dacă traficul de tip cargo de pe Aeroportul Ghimbav va creşte cifra de afaceri şi profitul societăţilor comerciale din regiune. „După părerea mea am apelat la cei mai buni profesionişti în domeniu, astfel ca să avem datele necesare pentru activitatea de transport de tip cargo de pe viitorul Aeroport Internaţional de la Ghimbav”, a explicat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihai Pascu.

Pentru realizarea acestei cercetări de către specialiştii Universităţii, autorităţile judeţene au aprobat alocarea unei finanţări de 90.000 de lei.  „Identificarea unei cereri semnificative pentru transportul aerian tip cargo va determina completarea activităţilor investiţionale care să asigure logistica necesară pentru acest tip de transport, care va genera obţinerea unor venituri suplimentare pentru aeroport şi implicit amortizarea mai facilă a costurilor investiţiei”, au motivat reprezentanţii CJ Braşov necesitatea efectuării acestui studiu.

Care este traficul de pasageri estimat

Consiliul Judeţean Braşov a reînnoit, la începutul acestui an, şi studiul de trafic pentru Aeroportul Internaţional de la Ghimbav, ţinând cont că documentul iniţial a fost întocmit în 2007, respectiv într-un moment în care ţara noastră nu era în criză economică. Noul studiu a fost întocmit de firma americană de consultanţă şi audit KPMG care a intrat pe piaţa românească în anul 1994 şi este una dintre cele mai puternice companii în domeniu alături de Price Water House Coopers. Conform studiului iniţial făcut pentru aeroportul de la Braşov de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov, ar fi avut un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un milion de călători ar fi fost atinsă după opt ani. Conform datelor prezentate de specialiştii de la KPMG însă, este estimat un trafic ce porneşte de la 540.000, în primul an de funcţionare, şi ajunge până la aproape 860.000 de pasageri pe an (aici fiind inclus şi echivalentul în pasageri al transportului de marfă – cargo), în 24 de ani de funcţionare.

Ministrul Economiei le cere ajutor chinezilor pentru finalizarea aeroportului

Ministrul Economiei, Constantin Niţă, a precizat că în perioada 6 – 12 iunie va merge într-o vizită oficială la Beijing, şi i-a invitat şi pe reprezentanţii CJ Braşov ca să participe, tocmai pentru a purta unele discuţii cu reprezentanţii unor bănci sau constructori în vederea sprijinirii continuării investiţiei de la Aeroportul Ghimbav. „Prin Ambasada României din Beijing am transmis deja intenţia noastră de a găsi un investitor care să continue lucrările de la aeroport. Chiar dacă există semne de întrebare în ceea ce priveşte realizarea acestui aeroport, ţinând cont că sunt altele destul de aproape, cum ar fi Otopeniul, cel de la Sibiu sau cel de la Mureş, eu mizez pe faptul că cel mai mare număr de turişti în această regiune este la Braşov, iar acest aeroport va fi foarte căutat. În condiţiile în care Aeroportul de la Ghimbav va avea un operator puternic, celelalte aeroporturi din zonă vor avea probleme”, a subliniat Niţă.

Un comentariu

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*