În ultimii ani, câmpul de lângă cartierul Tractorul a început să se transforme, încet, dar sigur într-un nou oraş, de la un an, la altul conturându-se noi cartiere de blocuri, dar şi vile „de fiţe”. Cu toate acestea, infrastructura rutieră este la pământ, în multe cazuri noile ansambluri rezidenţiale fiind legate de restul bulevardelor doar de drumuri de pământ formate de când s-au executat lucrările pentru respectivele locuinţe.
Deşi mulţi şi-au luat o casă într-unul din imobilele din noile cartiere Tractoru VI, Tractoru VII sau Bronzului, cu promisiunea din partea dezvoltatorilor că vor avea şi căi de acces, anii au trecut, iar străzile au rămas tot uliţe înecate în tină. Acestea sunt pline de cratere şi denivelări, ţinând cont că practic nu au fost niciodată amenajate spre disperarea locatarilor, care sunt nevoiţi să suporte praful, noroiul şi să trăiască, în unele cazuri, mai rău decât la ţară. Unii au mai pus mână, de la mână, au mai adus piatră şi au încercat să îndrepte locul, dar, din cauza intemperiilor gropile apar la scurt timp.
Străzi doar cu numele
Primăria a asfaltat doar o parte dintre cele câteva zeci de străzi sau alei de legătură, care, practic, sunt doar cu numele în Planurile Urbanistice Zonale ale celor trei noi cartiere. Conform edililor şansele ca aceste străzi să fie modernizate sunt minime, dacă unii dintre proprietarii de terenuri din acest Eldorado al Braşovului continuă să se încăpăţâneze şi să nu cedeze Primăriei porţiunea din lotul pe care îl deţin, necesară pentru amenajarea reţelei stradale. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, în momentul de faţă, destul de puţini au cedat pământul, astfel Primăria să poată începe investiţiile. „Primăria nu poate investi pe proprietăţi private. În această zonă, este cea mai mare dezvoltare imobiliară din municipiul Braşov, însă, faţă de alte zone unde s-au conturat astfel de proiecte, aici sunt foarte mulţi proprietari de teren, care, ulterior şi-au dezmembrate anumite suprafeţe, le-au vândut, iar noii proprietari nu vor să cedeze din teren sau vechii proprietari au dezmembrate loturi de casă, iar partea cu drumul le-a rămas în proprietate şi nu vor să o cedeze Primăriei decât contracost”, a explicat Toarcea.
Unii aşteaptă despăgubiri de la Primărie
O astfel de situaţie este şi pe strada Argintului, care a fost asfaltată doar pe o anumită porţiune, fiindcă celălalt tronson este proprietate privată, iar cel care a deţinut iniţial o parcelă mai mare în zonă a dezmembrat-o în mai multe loturi pe care le-a înstrăinat, însă a păstrat poţiunea de drum, în speranţa că va fi expropriat de Primărie. „Nu toţi au înţeles că este în interesul lor să cedeze o parte din teren, astfel ca să se poată realiza infrastructura rutieră, dar şi cea de utilităţi. Nu se vor face exproprieri, pentru că ar fi costuri foarte mari şi nu ar fi normal să cheltuim din bugetul tuturor braşovenilor pentru a cumpăra un teren privat, iar apoi acea persoană care ne-a vândut terenul să beneficieze gratuit de infrastructura stradală”, a subliniat Toarcea. Nici pe străzile Nicolae Labiş şi Iosif Şilimon, unde au fost amenajate cartiere mari de blocuri, situaţia nu este mai roz, iar locatarii acestor imobile nu au altă situaţie decât să meargă prin gropi până acasă, ţinând cont că vecinii lor nu vor să cedeze terenul în vederea amenajării unui drum în adevăratul sens al cuvântului.
Bani pentru lucrări sunt, rămâne ca şi proprietarii să cedeze
Primăria are bani şi în bugetul din acest an pentru modernizarea de străzi, inclusiv pentru cele din zona Tractorul. Din păcate, dacă proprietarii nu vor ceda, edilii nu se vor apuca de treabă. Până în prezent, doar în zona Bronzului s-au clarificat lucrurile, însă nici aici chiar în totalitate, şi s-a putut asfalta, iar de anul trecut au început lucrările şi pe strada Ioan Socec, însă nu în totalitate, fiindcă nu toţi proprietarii au fost de acord să doneze terenul pentru drum. „În situaţia în care am putut să realizăm infrastructura pe anumite tronsoane de străzi, am făcut-o, cum ar fi de exemplu pe Argintului, Ioan Socec sau Manole Diamandi, unde s-a amenajat atât partea carosabilă, cât şi trotuare, fiind montat şi iluminat public”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
În prezent, sunt situaţii în această zonă, în care doar proprietarul de pe o parte a cedat pentru construcţia străzii, sau situaţii în care de pe o întreagă stradă de câţiva kilometri doar doi-trei proprietari au cedat terenul pentru drum.
2 comentarii
Wellcome to the Club; in Stupini suntem in aceeasi situatie.Strada Pasunii si apoi Parcul Verde au aspect lunar cu gropi la tot pasul. Primaria promite asfaltarea dar dupa executarea lucrarilor de canalizare care's prevazute insa la pastele cailor.