Stiri Brasov

Fotogalerie: Autobuzul electric poate fi testat de către braşoveni, începând de vineri, pe linia 4

Autobuz electric RAT Brasov (22)Autobuzul electric a ajuns de joi la Braşov, după aproape două luni de amânări, timp în care reprezentanţii companiei care l-au oferit spre testare RAT Braşov, au trebuit să rezolve problema legată de licenţa de transport a acestuia, ţinând cont că la Suceava, acesta a fost tras pe dreapta de poliţişti.

Autobuzul este produs în China, unde, de altfel circulă deja câteva sute de astfel de autobuze, iar, ieri, a testat pentru prima dată străzile Braşovului. De astăzi, orice braşovean doreşte se va putea plimba cu mijlocul de transport modern şi ecologic, acesta urmând să circule pe linia 4, între Livada Poştei şi Gara Braşov. Directorul general al RAT, Cristian Radu, a precizat că, în weekend, autobuzul electric va circula pe ruta de Poiană, iar în cursul următoarelor săptămâni, ţinând cont că perioada de testare este de o lună, va intra şi pe alte linii, astfel încât să fie utilizat de cât mai multe persoane.

„Acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acţiunilor de protecţie a mediului. Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Braşov. Ne aşteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare. Totodată, vrem ca pe parcursul perioadei în care să facem testarea la Braşov să facem şi o altfel de campanie, respectiv pentru elevi, care să fie conştientizaţi în ceea ce priveşte importanţa utilizării unor asemenea mijloace de transport nepoluante şi mai puţin costisitoare în ceea ce priveşte reparaţiile”, a explicat directorul Regiei de Transport. Autobuzul va circula după programul normal ziua, în timp ce noaptea va sta la încărcat.

Primăria vrea autobuze electrice în centru

Autobuzul electric BYD a fost pus la dispoziţia Regiei de Transport pentru testare de către reprezentanţii Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez. „Municipiul Braşov şi-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenţiei Primarilor, o ţintă foarte grea: atingerea şi chiar depăşirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Încercăm să atingem acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat. În contextul noului exerciţiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, şi a angajamentelor asumate prin Convenţia Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puţin pe traseele din Centrul istoric, ar putea fi o soluţie nu numai pentru reducerea poluării, ci şi pentru imaginea de oraş european verde a Braşovului”, a subliniat primarul George Scripcaru.

„Unul dintre obiectivele exerciţiului financiar al Uniunii Europene 2014 – 2020 este mobilitatea urbană, astfel că Agenţia Metropolitană împreună cu membrii săi a gândit un program de dezvoltare a transportului în zona metropolitană. Ţinând cont că se pune accent foarte mare de către UE pe acest obiectiv, dar şi pe eficienţă energetică, protecţia mediului sau reducerea emisiilor de carbon, consider că o variantă viabilă este utilizarea transportului electric cel puţin pe anumite rute atât în oraş, cât şi în afară. Nu putem vorbi de dezvoltare durabilă atâta timp cât nu încercăm să luăm acele măsuri care să ne asigure o astfel de dezvoltare”, a precizat şi directorul Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.

Autobuzul model K9 este 100% electric şi funcţionează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban, cea mai mare autonomie atinsă de un astfel de vehicul până în prezent.

Cheltuielile cu consumul, mult mai mici

Specialiştii companiei Cefin Trucks au precizat că autobuzul va putea circula după o încărcare, care durează 5 ore, aproximativ 180 de km, pe un traseu din Braşov, dacă va fi încărcat la capacitate maximă şi va avea şi sistemul de climatizare pornit. Reprezentanţii societăţii de transport din Suceava au făcut şi unele calcule în ceea ce priveşte economia pe care au făcut-o la combustibil timp de o săptămână în care l-au testat. „Evaluarea conducerii companiei de transport din Suceava a fost următoarea: pentru 799 de km efectuaţi cu autobuzul alimentat cu energie electrică s-au consumat 576 KW. La un preţ de 0,47 de lei pe KW, rezultă un cost total de 270,72 lei. Deci, valoarea costurilor de funcţionare pentru autobuzul electric este de aproximativ 13,5% din valoarea costurilor de funcţionare pentru un autobuz clasic”, a explicat directorul general al societăţii, Stefano Albarosa.

Investiţia iniţială este însă destul de costisitoare. Un autobuz electric poate ajunge în funcţie de capacitatea sa la 500.000 de euro, iar ultimele autobuze cumpărate de RAT au costat aproximativ 200.000 de euro, bucata, în timp ce un troleibuz, pentru care însă este necesară o anumită infrastructură ajunge şi la 400.000 de euro.

Un comentariu

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*