Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip vopsea de ouă ce se regăsesc pe piaţa din România. În cadrul studiului au fost analizate 20 de produse tip vopsea de ouă, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentanţii asociaţiei din supermarketuri în această lună.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieşit faptul că, în ceea ce priveşte numărul de E-uri, din cele 20 de tipuri de produse analizate 35% au în conţinut un număr de 7 E-uri, 20% au un singur E, 15 % au un număr de 2 E-uri, 10% au 3 E-uri, 10% au 8 E-uri, 5% au 10 E-uri, iar alte 5% au 5 E-uri.
Dintre cele 20 de produse supuse analizei, 7 erau tip vopsea lichidă, restul fiind vopsea sub formă de pudră. Studiul a mai relevat că aceeaşi cantitate de vopsea, dar marcă diferită (chiar provenind de la acelaşi importator/producător) poate avea capacitate de vopsire diferită.