Făgăraşul are nevoie de o centură ocolitoare, iar demersurile în acest sens au fost demarate de mai mulţi ani, însă, s-au soldat de fiecare dată cu un eşec. Şi în Comisia de Transporturi de săptămâna aceasta, de la Camera Deputaţilor, s-a făcut un nou demers pentru finanţarea centurii ocolitoare a municipiului Făgăraş, după ce la începutul anului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) susţinea că va fi finanţată amenajarea acestei centuri. Miercuri însă, guvernanţii au anunţat oficial că această investiţie nu se va mai finanţa.
Autorităţile locale din Făgăraş sunt acum hotărâte să găsească o soluţie pe plan local şi pentru început ia măsuri pentru restricţionarea accesului maşinilor de mare tonaj prin centrul oraşului, mai ales că din această cauză şoseaua s-a degradat tot mai mult de la un an la altul. „Am gândit o soluţie de restricţionare a traficului şi vom face o dezbatere publică, timp de 30 de zile, după care vom aproba o hotărâre de Consiliu Local în acest sens. Ne gândim la două variante, fie vom monta bariere la intrarea în oraş, iar camioanele vor urma să plătească o taxă, fie le restricţionăm accesul şi le permitem să circule doar între orele 22.00 – 00.00, astfel ca să evităm accidentele, fiindcă am avut chiar şi săptămâna trecută un incident grav, în urma căruia o fetiţă a murit”, a precizat primarul Sorin Mănduc.
Ocolitoarea – uliţă a Făgăraşului
Sectorul din DN 1 care traversează Făgăraşul are nevoie de reparaţii capitale, în 2004, cheltuindu-se 56 de miliarde de lei vechi pentru repararea sa, însă traficul greu a distrus cu timpul covorul asfaltic. „Noi apreciem, la această oră, o sumă necesară de 80 de miliarde de lei vechi, echivalentul bugetului municipiului într-un an, pentru a repara tronsonul din DN 1 care traversează Făgăraşul”, a susţinut Mănduc.
În 2004, tronsonul din DN 1 care traversează Făgăraşul a fost preluat după emiterea unei hotărâri de Guvern şi a uneia de Consiliu Local, dar, acum cinci ani, oficialităţile de la Bucureşti au vrut să-l înapoieze, numai printr-o Hotărâre de Guvern şi în lipsa uneia de Consiliu Local autorităţilor locale. Consiliul Local s-a opus preluării drumului ţinând cont că nu era reparat. Scopul preluării de către Ministerul Transportului era tocmai repararea integrală a drumului, astfel că Primăria a atacat în instanţă decizia. O primă instanţă a dat dreptate Guvernului specificând faptul că drumul poate fi donat autorităţilor locale, astfel ca să îl administreze în continuare, iar, acum, edilii se gândesc dacă să facă sau nu recurs.
În prezent, există o aşa-zisă ocolitoare de 4 kilometri, care ocoleşte prin Nordul municipiului, un proiect început în 1998 de Ministerul Transporturilor care a fost abandonat din faşă, ţinând cont că în realitate este un drum de pământ care este impracticabil.